A kínai piacon tapasztalt gyenge teljesítménye miatt a Volkswagen konszern csökkentette az idei értékesítési tervét, az eredetileg megcélzott 9,5 millió autóról 9-9,5 millió autóra módosítva a tervszámokat. A következő, 2024 áprilisában esedékes Capital Markets Day befektetői konferencián teszik közzé a kínai piaccal kapcsolatos új stratégiát, de addig se pihenek. Amíg az Audi a SAIC-cal mélyíti el a kapcsolatát, a Volkswagen konszern épp bevásárolta magát a kínai Xpeng startupba, amelynek 4,99%-os tulajdonrészéért 700 millió dollárt fizetett – kapott egy megfigyelő pozíciót is a cég igazgatótanácsában. A cél, hogy már 2026-ban 2, Volkswagen márkajelzéssel ellátott, de az Xpeng konstrukcióján alapuló villanyautót dobjanak piacra Kínában – arra nem terjed ki a sajtóközlemény, hogy netán a kínaiak saját fejlesztésű repülőautóját is átveszi-e a német fél. Az Xpeng eladásai épp gyengén alakulnak, ezért örömmel vették a tőkeerős és nagy tapasztalatokkal rendelkező partner érkezését, a Hong Kong-i tőzsdén 33%-kal, a New Yorki tőzsdén 27%-kal ugrott meg a cég részvényárfolyama.