Már évek óta futnak a Baidu kínai szoftvercég önvezető autói, amelyek fejlesztésével újabban az Apollo nevű leányvállalat foglalkozik, épp ezért a most bemutatott egyterű is Apollo RT6 névre hallgat. Összesen 38 különféle érzékelő (8 db lézeres letapogató, 12 db ultrahangos érzékelő, 12 db kamera és 6 db mm-es hullámhosszú radar) segítségével figyeli a környezetét az autót vezérlő elektronika, és azt állítja a cég, hogy az autó olyan jól vezet, mint egy 2 évtizedes tapasztalattal rendelkező emberi autóvezető. A rend kedvéért 2023-ban gördülnek ki a kínai utakra az RT6 első példányai, amelyekből aztán néhány év alatt egy 100 000 autós flottát fognak üzemeltetni – a megrendelés a cég saját fejlesztésű Apollo Go alkalmazásán keresztül lesz lehetséges.

Azért választotta a saját konstrukciót a Baidu, mert így nem kell a meglévő hardvert átalakítani – például nincs szükség kormánykerékre, de kell a hely a különféle érzékelőknek –, hanem a saját igényekhez lehet igazítani a műszaki tartalmat; ennek eredményeként az RT6 bekerülési költsége 14,4 millió Ft-nak megfelelő jüan, és mivel nem kerül kereskedelmi forgalomba, sok járulékos költségtől mentesül a cég. Ez is kell ahhoz, hogy elérjék a kitűzött célt, miszerint a robottaxival a hagyományos, emberi sofőr által működtetett taxihoz képest feláron lehessen utazni – azt már nem árulják el, hogy mikorra éri el ezt a költségszintet a robottaxizás.

A Baidu saját fejlesztésű, 6. generációs önvezető autója egyébként összesen 7 redundáns rendszerrel rendelkezik, azaz bizonyos érzékelők hibáját (koszolódás miatt nem működik) még kompenzálni tudja anélkül, hogy emberi – távoli központból – beavatkozásra lenne szüksége, mindezt az eddig lefutott több mint 32 millió km-es tapasztalatok alapján mondják. Az Apollo RT6 éles bevetéséig még a kínai törvényeket is meg kell változtatni, hiszen azok jelenleg megkövetelik a hús-vér sofőrök jelenlétét az autókban.