A Mercedes S-osztály kapott először négyhengeres (dízel)motort, majd jött a (benzin-elektromos hibrid) Audi A8-as, és most a BMW 7-es is beáll a sorba a 740e modellel, amelyben egy 2,0 literes benzines turbómotor és egy villanymotor hajt, és rögtön hálózatról tölthető akkumulátorral látja majd azt el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


De az is újdonságnak számít a bajor luxuscirkálónál, hogy immár mindkét tengelyen légrugózással rendelkezik – ráadásul szériában. Szóval a forradalmi, acél-alumínium-magnézium-kitudjamilyenfém-karbon karosszéria mellett is bőven szolgál újdonsággal a legújabb BMW 7-es sorozat, amely papíron 200 kg-ot takarít meg elődjéhez képest, majd erre még rápakol 70 kg-nyi újdonságot, azaz bő egy mázsával lett könnyebb.

Az is világújdonság, hogy ez az első olyan autó, amelynek vezetéséhez nem kell benne ülni. A 2,2 colos képátlójú, 320×240 pixeles kijelzővel rendelkező slusszkulcs – vagy inkább kis méretű tégla – segítségével lépésben kívülről is lehet irányítani az autót, például ki lehet vele állni a parkolóhelyről, ha nagyon ráálltak az ajtóra, de akár egy szűk helyre is be lehet manőverezni a hatalmas járművet, ha nincs más – az elektronika a kocsi hosszának másfélszeresét hagyja haladni az autót, ami azért nem kevés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A rövid karosszéria jelen esetben 5,1 méteres hosszt, 1,9 méteres szélességet jelent, a nyújtott karosszériánál az alapból 3070 mm-es hosszúságú tengelytávolságot 14 centivel megnyújtják. Extraként van ugyan összkerékkormányzás, de az a nagy sebességű haladásnál segít igazán, nem pakolásnál.

Három erőforrással vezetik be a piacra a BMW 7-es sorozatát, a 3,0 literes benzines turbómotor 326 lóerős, a 4,4 literes V8-as 450 lóerős, az egy turbós 3,0 literes dízel 265 lóerős. A jövő év elején lesz elérhető a 740e elnevezésű plug-in hybrid modell, amelyet összkerékhajtással adnak és egy 37 km megtételére elegendő energiát tárolni képes akkumulátorral – elektromos módban 121 km/h a csúcssebesség. Ezt követően is folyamatosan bővítik majd a motorválasztékot, illetve a turbófeltöltők számát a dízelnél.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!