Kényszerhelyzetben volt tavasszal a Renault, ezért úgy döntött, hogy ajándékba adja az orosz államnak – a Moszkvai Önkormányzat lett a tulajdonos, aki feltámasztja a Moszkvics márkát – a saját autógyárát, az általa birtokolt Lada részvénycsomagot (meghatározó kétharmad-rész) pedig jelképes 1 rubelért, 6 éves visszavásárlási opcióval adja el a NAMI orosz állami kutatóintézetnek. Most nagyjából ez utóbbi konstrukciót hajtja végre a Nissan az orosz piac elhagyásakor, azaz szintén a NAMI-nak értékesíti 1 rubelért a gyárát, és 6 éves visszavásárlási opciója is van; az ügyfeleknek a Lada hálózat biztosítja az alkatrészellátást és szervizelést a garanciális időszakban. Az orosz Nissan márkakereskedők egyébként 2021 folyamán építették át a szalonok külső-belső megjelenését a japánok legújabb arculatának megfelelően, ezt most leírhatják veszteségként.
A NAMI állítása szerint a lehető leggyorsabban újra akarja indítani a szentpétervári üzemet, ahol korábban Qashqai, X-Trail és Murano típusokat gyártott mintegy 2000 munkás. Még tavasszal állt le a termelés alkatrészhiány miatt, és azóta csak veszteséget termelt (a gyorsan meghozott törvények értelmében a gyárnak a fizetés 2/3-át kell fizetnie a munkásoknak) a Nissannak az üzem, amely egyébként az utolsó teljes évében, tehát 2021-ben 45 040 autót gyártott, ami kevesebb, mint az évi 100 000 autós kapacitás fele.