Május 16-án döntött úgy a Renault, hogy lemond a tulajdonában lévő moszkvai autógyárról, és már ekkor jelezte Szergej Szobjanin moszkvai polgármester, hogy feltámasztják a Moszkvics autómárkát. Július 6-án került sor a kínai JAC márkával megkötött szerződés aláírására, a projekt részese még a Kamaz is, amelynek már 2021 óta van együttműködése a kínai gyártóval. A kezdeti kínálat 5 típust jelent, 1 akkumulátoros-elektromos hajtású szabadidő-autót, 3 benzinmotoros szabadidő-autót és 1 személyautót, a végleges típusneveket még nem ismerjük.

Első körben a Kínából küldött készleteket szerelik majd össze (a moszkvai autógyárban nincs prés- és fényezőüzem, eddig is végső összeszerelés zajlott), idén 600 autót (ebből 200 elektromos) akarnak összeállítani, 2023-ban már 50 000 autó (ebből 10 000 elektromos), 2024-ben 100 000 (ebből 20 000 elektromos) szerepel a szerződésben, az értékesítést a Kamaz kereskedőhálózatán keresztül végzik majd. A gyártás gyors újraindítása annak köszönhető, hogy a Renault egy teljesen felszerelt autógyárat hagyott hátra, amelynél egyedül a termék hiányzik a működéshez.

A villanyautókkal alapvetően a moszkvai (és egyéb orosz nagyvárosok) taxi- és közösségi autó-szolgáltatóit célozzák, Moszkva városa 2024-ben saját ilyen szolgáltatást indít az új Moszkvicsra alapozva – nem a korábban a Kamaz segítségével fejlesztett Kama-1-est valósítják meg.