![A Szovjetunióban az üzemeltetés évtizedei alatt alaposan átépítették az autót - például balkormányos lett -, egyelőre nem tudják, felújítsák-e vagy megőrizzék fellelési állapotában](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/02/143486_toyodaaa3380.jpg?x88250)
A Toyota a harmincas években kezdett el autókat gyártani, három prototípus után az AA típussal indult a sorozatgyártás.
Egészen mostanáig az egész világ, köztük a Toyota is úgy tudta, hogy a második világháború pusztítása során az összes korai autó megsemmisült. Annyira biztosak voltak ebben a japánok, hogy a saját gyűjteményük számára, 1986-ban újragyártott alkatrészekből építettek egy utánzatot, hogy a látogatóknak be tudják mutatni a kezdeteket.
![Vonaton, illetve teherautón szállították a Toyota AA-t Szibériából Hollandiába](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/02/143485_toyodaaa2380.jpg?x88250)
Nemrég azonban Szibériában felbukkant egy Toyota AA, amely annak ellenére jelentős értéket képvisel, hogy szinte menthetetlen roncs, amit a több évtizedes folyamatos használat alatt ráadásul teljesen át építettek Oroszországban. Az autó már megérkezett Hollandiába – a Kamcsatka félszigetről vonattal utazott Moszkváig, ahonnan teherautó szállította a hollandiai Hága városába. A Louwman Gyűjteményben kerül kiállításra a világ legöregebb autója, és egyelőre nem tudni, mi lesz a sorsa.
![A Louwman Gyűjtemény kiállításán tekinthető meg a legöregebb Toyota személyautó](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/02/143484_toyodaaa1380.jpg?x88250)
Ha netán felújítanák az autót, akkor lényegében egy teljesen új autót kell gyártani, úgy, ahogy azt a Toyota tette, viszont akkor már nem beszélhetnénk a világ legöregebb Toyotájáról. Aki kíváncsi az autóra, a Louwman Múzeumban megtekintheti fellelési állapotban.