A Szovjetunióban az üzemeltetés évtizedei alatt alaposan átépítették az autót - például balkormányos lett -, egyelőre nem tudják, felújítsák-e vagy megőrizzék fellelési állapotában A Szovjetunióban az üzemeltetés évtizedei alatt alaposan átépítették az autót – például balkormányos lett -, egyelőre nem tudják, felújítsák-e vagy megőrizzék fellelési állapotában

A Toyota a harmincas években kezdett el autókat gyártani, három prototípus után az AA típussal indult a sorozatgyártás.

Egészen mostanáig az egész világ, köztük a Toyota is úgy tudta, hogy a második világháború pusztítása során az összes korai autó megsemmisült. Annyira biztosak voltak ebben a japánok, hogy a saját gyűjteményük számára, 1986-ban újragyártott alkatrészekből építettek egy utánzatot, hogy a látogatóknak be tudják mutatni a kezdeteket.

Vonaton, illetve teherautón szállították a Toyota AA-t Szibériából Hollandiába Vonaton, illetve teherautón szállították a Toyota AA-t Szibériából Hollandiába

Nemrég azonban Szibériában felbukkant egy Toyota AA, amely annak ellenére jelentős értéket képvisel, hogy szinte menthetetlen roncs, amit a több évtizedes folyamatos használat alatt ráadásul teljesen át építettek Oroszországban. Az autó már megérkezett Hollandiába – a Kamcsatka félszigetről vonattal utazott Moszkváig, ahonnan teherautó szállította a hollandiai Hága városába. A Louwman Gyűjteményben kerül kiállításra a világ legöregebb autója, és egyelőre nem tudni, mi lesz a sorsa.

A Louwman Gyűjtemény kiállításán tekinthető meg a legöregebb Toyota személyautó A Louwman Gyűjtemény kiállításán tekinthető meg a legöregebb Toyota személyautó

Ha netán felújítanák az autót, akkor lényegében egy teljesen új autót kell gyártani, úgy, ahogy azt a Toyota tette, viszont akkor már nem beszélhetnénk a világ legöregebb Toyotájáról. Aki kíváncsi az autóra, a Louwman Múzeumban megtekintheti fellelési állapotban.