A Porsche Club of America vezetőségének tagjai 2018 novemberében, a 6. Porsche Rennsport Reunion rendezvényen a Porsche Classic jelenlévő vezetőivel folytatott beszélgetése során merült fel a projekt ötlete, azaz hogyan lehetne tökéletesíteni a legolcsóbb 911-es szériát, a 996-ost. 2019 nyarán vásárolta meg a PCA az 1998-ban gyártott, sok sebből vérző autót, amelyet aztán Németországba szállítottak. A Porsche Classicnál teljesen szétszerelték az autót, a csupasz karosszériát kijavították, megerősítették és dupla púpos tetőlemezt építettek be. A technika – tehát a 381 lóerős szívómotor, a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó, a felfüggesztés és a fékrendszer – a modellfrissítés utáni GT3-as modell sajátja, a lökhárítókat is onnan vették át, a kacsafarok-légterelő új elem ezen a karosszérián. A megjelenést a Porsche különleges projektekért felelős formatervezője, Grant Larson készítette, aki anno a Boxster (986) és a Carrera GT formájáért felelt.