A Millward Brown közvélemény-kutató által készített felmérés szerint tavaly már nem a Toyota, hanem a BMW volt a legértékesebb márkanév az autóiparban. A japánok helyzetét a korábbi visszahívási botrányok és a természeti katasztrófa is megtépázta, a BMW-nél meg elsősorban az állandóságot díjazzák az ügyfelek.

A listára felkerült német márkák annak köszönhetik jó szereplésüket, hogy folyamatos a térnyerésük Ázsiában. Első dél-korai márkaként a Hyundai került fel a listára, a jó ár/érték arányú autóinak köszönhetően.

Márkanevek értéke (változás 2010-hez képest)

BMW 24,6 milliárd dollár (+10 %) Toyota 21,8 milliárd dollár (-10 %) Mercedes 16,1 milliárd dollár (+5 %) Honda 12,7 milliárd dollár (-11 %) Nissan 9,9 milliárd dollár (-2 %) Volkswagen 8,5 milliárd dollár (+ 15%) Ford 7 milliárd dollár (-5 %) Audi 4,7 milliárd dollár (+23 %) Hyundai 3,6 milliárd dollár (0 %) Lexus 3,4 milliárd dollár (-7 %)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!