Amíg az európai gyártók mindent elkövetnek, hogy a szabadidő-autó kupéik egyfelől brutális megjelenésűek legyenek, másfelől azért ne vágják ki a biztosítékot az egyszeri környezetvédőben, addig a kínai Beijing Automotive Industry Corporation tervezőinek nem kell ilyesmivel foglalkozni.
Ennek megfelelően a Pekingi Autószalonon bemutatott BJ100-as tanulmány finoman szólva is brutális megjelenésű, nagyjából egy lemezhajlítóval és egy lemezvágó ollóval el is készíthető a felépítmény. Van ugyan egy igen különleges karosszériaelem, de az nem fémből készült, a hátsó szélvédőről van szó. A hosszú és lapos üveg ráborul az autó végében, a csomagtartóban állva elhelyezett pótkerékre.

Az alvázra épülő karosszériánál nem olyan nagy szám, hogy elhagyták a B oszlopot, így mindkét oldalról igen kényelmesen közelíthető meg az egymással szembe nyíló ajtókon keresztül az utastér. Apró figyelmességként még lépcső is van, az oldalsó, a jármű nevét magán viselő ezüst betét lenyílva könnyíti meg a felkapaszkodást.

A karosszéria egyébként nem is olyan nagy, mint amilyennek azt látjuk, a hossz 4868 mm, a szélesség 1993 mm, a magasság 1815 mm, a tengelytávolság pedig pontosan 2,9 méter. A német óriás szabadidő-autók ennél azért egy számmal nagyobbak. A BAIC BJ100-as hajtásáról egy, tovább nem részletezett hibrid rendszer gondoskodik, és levegő nélküli abroncsokat is kapott a tanulmány.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!