Az 1971-es Torinói Autószalonon mutatták meg a Lancia Stratos HF prototípust, amelyet az 1974-es szezonra sikerült homologizálni, de az olaszok már 1972-ben elkezdték a prototípusok tesztelését éles körülmények között. Már idáig is hosszú út vezetett, hiszen először a Fulvia, aztán a Beta motorhát építették a vázba, végül a Dino Ferrari V6 mellett döntöttek – Enzo Ferrari 500 erőforrás szállítására szerződött a Lanciával.

Olaszországban már 1973. áprilisában futamgyőztes lett a Lancia Stratos a Firestone Rally-n, ezt követően az első nemzetközi siker jött 1973. szeptember 25-én, amikor a Tour de France Automobile-on diadalmaskodott a konstrukció – ezt a versenyt aztán még 4-szer nyerte meg. Az 1974-es szezonban kezdte a Rali-VB győzelmeket gyűjteni az autó, megnyerte az 1974, 1975 és 1976-os szezont is.