Eddig se követte a hagyományos autóépítési elveket az Ariel Motor Company, és az egyelőre névtelen – Hipercar a projektnév – kupéja is a saját útját járja. Kezdjük a megjelenéssel, amely különösen feltűnővé teszi az autót. Ezzel kapcsolatban Simon Saunders, a cég vezetője csak annyit jegyez meg, hogy számos hagyományosabb és aerodinamikailag optimális megoldást is készítettek, de elvetették azokat, mert nem voltak elég merészek. Annyi változás lesz, hogy a prototípusnál még 3D-nyomtatással készítették el a karosszériaelemeket, a szériaváltozat hagyományos eljárással készülő karbon külsőt kap.

Ezúttal nem acélcsövekből szerkesztett térvázat használnak, hanem alumíniumból részben ragasztással készített monocoque-vázat, amelyhez cserélhető első-hátsó energiaelnyelő részek csatlakoznak. A 62,2 kWh kapacitású akkumulátort a padló alá építik, minden keréknél van 1 hajtómotor, az orrban helyezkedik el a teljesítményelektronika és az összesen 10 körrel (!) rendelkező hűtőrendszer túlnyomó része, az ülések mögé építik be a hatótávnövelőként alkalmazott gázturbinát, ami 35 kW teljesítménnyel tudja tölteni a telepet.

Egy hajtómotor 299 lóerőt és 450 Nm-t tud, tehát a rendszerteljesítmény 1196 lóerő és 1800 Nm, ami könnyedén mozgatja az 1546 kg tömegű karosszériát. A 0-96 km/óra gyorsulás mindössze 2,06 másodpercig tart, a 0-160 km/órát 4,42 másodperc alatt futja meg az Ariel Hipercar, a 96-193 km/óra sprint mindössze 3,51 másodpercig tart! A végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Ezek után nem csoda, hogy a 62,2 kWh kapacitással mindössze 241 km-es hatótávolságot ígérnek, igaz, ott van a Cosworth által készített gázturbinás hatótávnövelő. Utóbbi könnyebb és kisebb, mint egy hagyományos, belső égésű motor, és többféle üzemanyaggal is használható – akár hidrogénnel is.

Jelen állás szerint az Ariel Európában és Ausztráliában homologizálja a még névtelen kupéját, a világ többi részén egyelőre nem lesz hivatalosan megvásárolható. A vételárral kapcsolatban az 1 millió font alatti indulóár merült fel, később lesz olcsóbb, kétkerékhajtású változat is 590 lóerővel és 1445 kg-os saját tömeggel. Persze ez még a jövő zenéje, a manufaktúrának még másfél-két év munkája van a sorozatgyártásig.