A Pirelli fontos fejezetet nyitott a vállalat motorsport-történelmében a 76. Monte Carlo Rali rajtjával. Ez volt az első olyan WRC futam, amelyen valamennyi csapat Pirelli gumiabroncsokkal indult, egy három évre megkötött, kizárólagos gumiabroncs-beszállítói szerződés értelmében.

Az olasz gyártó három különböző gumiabroncsot fejlesztett ki az idei évadra, egyiküket két különböző kivitelben. A Rali Világbajnokság kizárólagos gumiabroncs-beszállítójaként a Pirelli a FIA (a sportág szabályozó testülete) által szabott rendkívül szigorú előírásokat követte.
Az aszfalton zajló futamokra szánt Pirelli PZero, valamint a murvás szakaszokra kifejlesztett Pirelli Scorpion abroncsok mellett a vadonatúj Pirelli Sottozero is szerepet kap, mégpedig a téli időszakban. Az abroncs egyik verziója keskeny kivitelű, hosszabb szegecsekkel (optimális a svédországi mély hóban és jégen), a másik szélesebb, és opcióként rövid szegecsekkel szerelhető fel – ez utóbbi változatot kifejezetten a különleges monte carlo-i útviszonyokra tervezték.

A Pirelli ugyancsak kizárólagos beszállítóként látja el gumiabronccsal a FIA N-csoportos rali bajnokságot (P-WRC). Ezen jelentős kötelezettségvállalás mellett a Pirellit ugyancsak büszkeséggel tölti el, hogy egy másik, szintén hároméves szerződés keretében az amerikai Grand Am sorozathoz is szállít versenyabroncsot.