Ez azonban nem minden, hiszen a konstruktőri világbajnoki cím sorsa is eldőlt, amely maradt Franciaországban, a Citroën révén, így zsinórban már másodszor bajnok a gyártók között.

Markko Martin egy balszerencsés hullámból sikeresen kikerülve megnyerte a korzikai aszfaltos futamot, ennek előszelét már a német aszfalton érezni lehetett, hiszen a Ford, ott Francois Duval segítségével második lett. A Ford tarolt, mivel tíz gyorsasági szakaszgyőzelemmel fejezték be a versenyt. Az észt pilóta itteni teljesítményével még akár harmadik is lehet az egyéni ponttáblán Carlos Sainz előtt.

Ezen a viadalon Petter Solberg és Sebastien Loeb csatáját jósolták, s bár Solberg nagyon eltökélten vágott neki a ralinak, végül csak az ötödik helyet szerezte meg. Ráadásul Loeb és a Citroën hazai pályán simán nyert és szerezte meg a bajnoki címeket.

A Peugeot-nak nem túl szépre sikeredett a hétvégéje, annak ellenére, hogy Marcus Grönholm negyedik lett. A 307 WRC megbízhatóan működött a hétvégén, de a finn pilóta nem tudta megtalálni a megfelelő autóbeállítást. Az utolsó napot az ötödik helyen kezdte meg, s arra koncentrált, hogy megtalálja a megfelelő beállítást a két hét múlva rajtoló Katalán ralira. “Hosszú és nehéz három nap van mögöttünk. Az elején nem nagyon bíztam az autó vezethetőségében, de ahogy változtattunk a beállításon, úgy javultak a dolgok. Néhány apróságot teszteltünk, melyek jól jöhetnek a Katalán ralin. Ez nem tartozott a könnyű ralik közé, de nem túl sokat tesztelhettem az autót hasonló körülmények között.” – szögezte le az oroszlános pilóta.

Cedric Robert még a második nap során kicsúszott az útról és nagyon megtörte piros torpedóját. Freddy Loix labdába sem rúghatott a mezőnyben, ami meghatározó lehet a belga pilóta jövője szempontjából.

A Skodának nehéz hétvégéje volt. A két pilóta: Armin Schwarz és Toni Gardemeister mégis az első tízben végzett, a Fabiának azonban még szüksége van egy kis finomhangolásra az aszfaltos futamok előtt.

A 2004-es Korzika rali végeredménye:

1. M Martin Ford Focus 4:11:51,4 2. S Loeb Citroën Xsara + 02:02,0 3. C Sainz Citroën Xsara + 02:55,3 4. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 03:29,1 5. P Solberg Subaru Impreza + 05:06,3 6. S Sarrazin Subaru Imprza + 07:09,1 7. F Loix Peugeot 307 WRC + 08:21,2 8. A Schwarz Skoda Fabia + 09:08,3 9. T Gardemeister Skoda Fabia + 09:35,3 10. M Hirvonen Subaru Impreza + 11:58,2 A világbajnokság állása: Pilóták 1. S Loeb 108 pont 2. P Solberg 78 pont 3. M Martin 69 pont 4. C Sainz 67 pont 5. M Grönholm 54 pont 6. F Duval 47 pont 7. M Hirvonen 23 pont 8. H Rovanperä 20 pont 9. J Tuohino 16 pont 10. F Loix 9 pont Konstruktőrök 1. Citroën 178 pont 2. Ford 127 pont 3. Subaru 108 pont 4. Peugeot 85 pont

A Korzika rali után két hét múlva kerül megrendezésre az újfent aszfaltos Katalán rali (2004. október 29-31.). Tavaly Gilles Panizzi győzedelmeskedett a Peugeot 206 WRC-vel Loeb és Martin előtt. Idén várhatóan más lesz a helyzet, s a nyomás alól felszabadult Loeb fog aratni.