A sáros erdei utakon a második legjobb eredményt az Armin Schwarz/Oliver Hilger páros érte el, 20 másodperccel futva be a leggyorsabbak után.

„Kiválóan sikerült a startunk Jörn Pugmeisterrel, életemben először vezethetem egy verseny mezőnyét. Őszintén szólva nem gondoltam, hogy mi lehetünk a leggyorsabbak. A szélvédő a nedves levegő miatt annyira párásodott, hogy sokszor csak sejtettem, merre vezet az út” – számolt be a 36 esztendős spanyol versenyző elragadtatva. „Kíváncsian várom, mi vár a következő szakaszon, az orosz utak mindig tartogatnak meglepetést” – tette hozzá a barcelonai autósoktató.

„Természetesen jobban örültem volna az első etap győzelmének, de a második hely is kiváló eredménynek számít” – nyilatkozta Armin Schwarz (44) korábbi rali Európa-bajnok. „Beragadtam egy nagyon óvatos versenyző mögé, s jó néhány percet veszítettem, a két méter széles erdei utakon pedig gyakorlatilag lehetetlen előzni. Ezután az egyik különösen keskeny szakaszon egy szembejövő rönkszállító teherautó miatt kellett félreállnom – ekkor már tudtam, hogy elfelejthetem a legjobb időt. Ám a verseny hosszú, s Mongólia igencsak hosszú szakaszain bármi megtörténhet.”

A Moszkvából a mongol fővárosig, Ulánbátorig vezető 7100 kilométeres rali összesen 35 résztvevője közül 25 a Porsche korlátozott darabszámban készült sorozata, a Cayenne S Transsyberia modelljeivel állt rajthoz. A konvoj a Vörös térről indult, majd kelet felé, rendőri felvezetéssel hajtott át Moszkva utcáin.

A Cayenne S Transsyberia versenyautókat nem csupán 385 lóerős, közvetlen benzinbefecskendezésű V8-as erőforrásuk teszi e hatalmas viadal fő esélyeseivé. A Cayenne kiváló terepes adottságait ezúttal a több elemből felépülő alsó védőburkolat, a Porsche extrém terepviszonyokhoz hangolt dinamikus futómű-szabályzása (Porsche Dynamic Chassis Control; PDCC) és a durva mintázatú terepes (all-terrain) gumiabroncsok is fokozzák.

Az összetettben Armin Schwarz vette át a vezetést
2. etap

Változás a Transsyberia Rally élén: a Moszkvától Ulánbátorig tartó, hosszú távú verseny első két szakaszát követően összetettben Armin Schwarz (Auszria) és Oliver Hilger (Németország) vette át a vezetést. Mögöttük mindössze 1,89 másodperccel lemaradva következik másodikként a Jarek Swiwka–Andrzej Bryl kettős. A szakasz leggyorsabbjaként a Rod Millen (Új-Zéland) és Richard Kelsey (Amerikai Egyesült Államok) kettős végzett, akik összetettben a pénteki első gyorsasági győztesei, Carles Celma (Spanyolország) és Jörn Pugmeister (Németország) mögé, a negyedik helyre léptek előre. Az első kilenc helyen egyaránt Porsche Cayenne S Transsyberia versenygépek sorakoznak, s csupán tizedikként következik egy Toyota.

A 28,6 kilométeres gyorsasági szakasz mintegy kétharmadánál Celma és Pugmeister egy vizesgödörben ragadt, Schwarz és Hilger négy percet veszítve, vontatókötéllel szabadította ki őket a sárból.

„Az erdei szakasz rendkívül nedves volt, igazán élvezetes autózást kínált. Elvi kérdés, hogy segítettünk Carlesnak és Jörnnek, a hátralévő 6400 kilométeren bizonyosan adódik olyan alkalom, amikor mi szorulunk majd segítségre” – mesélt örömmel a 44 esztendős ex rali Európa-bajnok.

„Óriási, hogy ilyen közel végeztünk az élmezőnyhöz” – mondta Jarek Swiwka a szakasz végén. „Még jobb volt látni azonban, amint a versenyzők segítenek egymáson. Hilger és Schwarz megmutatta, mit is jelent a sportszerűség” – tette hozzá.

Újabb 1000 kilométerrel közelebb a célhoz
3. etap

A Transsyberia Rally mezőnye Mongóliába vezető hosszú útjuk során augusztus 5-én, a Kazany és Jekatyerinburg közötti harmadik etappal újabb 1000 kilométerrel kerültek közelebb a verseny céljához. Az előző naptól eltérően ezúttal nem volt gyorsasági szakasz, minden a pontos navigáción múlt. Mivel senki sem hibázott nagyot, a sorrend sem változott: az összetettben továbbra is Armin Schwarz (Ausztria) és Oliver Hilger (Németország) vezet. Mögöttük mindössze 1,89 másodperccel lemaradva a Jarek Swiwka/Andrzej Bryl kettős tartja második helyét, majd a pénteki első gyorsasági győztesei, Carles Celma (Spanyolország) és Jörn Pugmeister (Németország) következnek. A negyedik helyen továbbra is Rod Millen (Új-Zéland) és Richard Kelsey (Amerikai Egyesült Államok) áll.

A hatalmas mezők és tavak között vezető hosszú harmadik etap igencsak próbára tette a gumiabroncsokat, egy több mint 50 kilométeres sóderes szakasz pedig jó néhány útszéli kerékcserét eredményezett. Estére mindenki beérkezett a jekatyerinburgi célba. „Noha ma nem volt gyorsasági, mindvégig élveztük az etapot, amely a 11 órás vezetés ellenére sem tűnt unalmasnak. Kíváncsian várom a következő szakaszt, amely különösen nehéz terepen vezet majd” – nyilatkozta Armin Schwarz, korábbi rali Európa-bajnok.