A globális felhasználásra tervezett 2,2 literes Duratorq TDCi motorról büszkén közlik, hogy Euro-5-ös a besorolása. A vevőt ez csak annyiban érdekli, amennyiben a szabályozási háttér következtében konkrét gazdasági előnyt hoz, egyébként mindegy, hiszen már régóta egyre elenyészőbb károsanyag-mennyiségeket csökkentgetünk egyre kisebb mértékben, egyre nagyobb ráfordítással. Miközben Kína tarol azokon a piacokon, ahol nem törődnek az ilyesmivel…

Hosszabb garancia és szervizperiódus

Ideális a hat sebességfokozat áttétele, így ritkán kell váltani Ideális a hat sebességfokozat áttétele, így ritkán kell váltani

Annál többet számít a tulajdonosnak, hogy a többféle teljesítményváltozatú (100 LE-155 LE/310-385 Nm) gépnek eleve leszorították a fogyasztását (gyári adat szerint átlagosan 8,5%-kal), majd még tovább csökkentették azzal, hogy az intelligens generátorvezérlés az akku töltésére használja a motorfékkel guruló jármű mozgási energiáját. Közben persze spórolunk a fékbetéttel is.

Ha pedig megrendelik az „Eco csomagot”, akkor kikapcsolható, 110 km/órás sebességhatároló javítja a hatékonyságot. A gyakorlatban nagyon kellemesnek bizonyult a gép, egészen alulról masszívan húz, ritkán kell hozzányúlni a hatfokozatú sebességváltóhoz. Hangja barátságos dízeldörmögés, megfelelve a mackós jellegnek.

Növeli a tolatás biztonságát a segédvonalas kamerakép Növeli a tolatás biztonságát a segédvonalas kamerakép

Egy haszonjármű arra való, hogy hasznot hajtson, s ne a műhelyben üdüljön. Ennek jegyében 50 ezer kilométerre, illetve két évre nyújtották a kötelező műhelylátogatások periódusát. Attól aligha kell tartani, hogy ez majd a megbízhatóság rovására megy, mert rendesen összerakott, strapabíró járműnek tűnik a Transit legújabb nemzedéke is. Ezt a benyomást erősíti, hogy a karosszéria átrozsdásodása ellen adott garanciát 12 évre hosszabbították – a gyártó önbizalma fokozhatja az üzemben tartóét is. Nem utolsó szempont, hogy ezáltal értéktartóbb a jármű, kisebb veszteséggel lehet majd eladni.

Szokatlan perspektívából, felülről látjuk a közös nyomócsöves, 2,2 literes Duratorq TDCi motort, amelynek környezetvédelmi besorolása Euro-5-ös Szokatlan perspektívából, felülről látjuk a közös nyomócsöves, 2,2 literes Duratorq TDCi motort, amelynek környezetvédelmi besorolása Euro-5-ös

S mi az, ami nem változott, pedig ideje lenne? A vezetőhely kissé rideg atmoszférája és a sofőr lábtámaszának hiánya. Évek óta papoljuk, hátha most meghallják: az a buciforma dudor a bal első kerék felett tökéletesen alkalmatlan e célra. Így aztán hátrahúzott lábbal üldögélhetünk, jó nagyot lépve minden kuplungozáskor. Ford-fejlesztők, előre!

Áramvonalas karosszéria mérsékli a fogyasztást és a szélzúgást, a rakodást nagy ajtók könnyítik meg Áramvonalas karosszéria mérsékli a fogyasztást és a szélzúgást, a rakodást nagy ajtók könnyítik meg

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!