Szeptember végén húsz ország 471 enduro motorosa vágott neki a Hatnaposnak, a sportág csapatvilágbajnokságának, amelyet ez évben az NSZK-beli Walldürnben rendeztek.

Az első napon a magyar válogatott nagyon jó eredményt ért el, a csapatból mind a hatan „lábon maradtak”. A második nap végén is valamennyien célba értek, mi több: Csősz Lajosnak, Szabó Gergelynek, Nádor Attilának, Zsembery Barnabásnak, Nádor Istvánnak és Radányi Zoltánnak sem volt útvonalhibapontja. Pedig húsz éve nem fordult elő a világbajnokságon, hogy sípályához hasonló lejtőn lefelé rendezzenek speciálszakaszt. A sok bukás közt a legnagyobbat egy francia szenvedte el, aki el is ájult a balesete után. Ám minden lebeszélés ellenére folytatta a versenyt, sőt, célba is érkezett. Az osztrák Kinigadner – a 250-es krosszvilágbajnok – meglepetésre csak abszolút 7. lett. A második nap végén a magyar Trophy-válogatott a középmezőnyben motorozott csakúgy, mint a harmadik napon. Csütörtökön még teljes létszámú, ráadásul útvonalhibapont nélküli volt a hazai gárda. A győzelemre esélyes francia válogatott viszont az utolsó helyen állt ekkor. A terep a nap végére nehezebbé vált, ennek következtében még több bukás volt. Ekkor az olaszok vezettek a svéd és a nyugatnémet válogatott előtt.

Az igazi vízválasztó a pénteki, ötödik nap volt. Már bizonyossá vált az is, hogy a francia csapat nem tudja megvédeni világbajnoki címét, hiszen újabb versenyzőjük esett ki. A hatodik napon a krosszpályán viszont bekövetkezett az, amire senki sem számított: a magyar Trophy-csapat értékelhetően fejezte be a versenyt.

A győzni akarásra és a felfokozott idegállapotra jellemző, hogy a 12 futamból tizenegyben tömegbukás történt.

Az ünnepélyes díjkiosztó örvendetes eseménye volt, hogy a magyar csapatnak a bronzérem mellett egyhangúan ítélte oda a húsztagú zsűri az Atting-trófeát, amellyel a kiemelkedő teljesítményt nyújtó csapatot díjazzák 1962 óta.

Eredmények

Junior Trophy:
1. Finnország
2. NSZK
3. Franciaország
4. NDK
5. Csehszlovákia

Világbajnokság:
1. Olaszország (Rossi, Pessiri, Signoreli, Fellegara, Trussardi, Gualdi)
2. Svédország
3. NSZK
4. Csehszlovákia
5. NDK
6. Egyesült Államok

15. Magyarország (Csősz, Nádor A., Nádor I., Radányi, Szabó, Zsembery).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!