Látványa szembeötlő, technikája a legkorszerűbb. 176 kilowattos (240 LE) 2.0 literes benzines turbómotorjával az OPC csapat által kifejlesztett kék Astra egyike a legnagyobb teljesítményű fronthajtásos kompakt kocsiknak a piacon.

Nyomatékmaximuma 320 newtonméter, és már alacsony fordulatszámról is nagyon jól húz. A hatsebességes sebességváltóval ellátott Astra OPC hét másodpercen belül gyorsul százra, és több mint 240 km/órát ér el.

Hans H. Demant, az Adam Opel AG igazgatója: “Az új Astra OPC az első egy sor sportos csúcsmodell közül, amelyeket a következő hónapok során indítunk útnak. Az OPC-családdal bemutatjuk az Opel típusválasztékában rejlő dinamikai potenciált.”

Az új Astra OPC motorja az egyéb Astra-változatok csúcshajtóművén, a 262 newtonméter nyomatékmaximumú, 200 lóerős 2.0 literes benzines turbómotoron alapul. Fokozott teljesítménye a szívó- és kipufogócsonk optimalizálásának, kiváló minőségű alkatrészeknek, valamint a feltöltő és a befecskendező rendszer tökéletesítésének köszönhető. A motor nívójának megfelelő IDSPlus (Interactive Driving System) futómű CDC (Continuous Damping Control) elektronikus csillapítás-szabályozását és integrált menetdinamikai rendszerét még agilisabbra és sportosabbra hangolták az Astra OPC részére.

Alapfelszerelés a 18 colos könnyűfém kerék, 225/45 R 18 gumikkal, a Párizsban kiállított 19 colos felnit pedig (235/35 R 19) opcióként lehet megrendelni. A fék képességeire az OPC jellegzetes kék színére festett féknyergek utalnak (elöl hűtött tárcsák, 321 mm / hátsó tárcsák 278 mm). Az autó lenyűgöző teljesítményét kívülről is sejteti az Astra GTC modellénél izmosabb orrkiképzés. Légbeömlője sokkal szélesebb és alacsonyabb, hűtőmaszkja méhsejtszerű, légterelő peremmel ellátott első lökhárítójának oldalsó nyílásaiban ködfényszórót helyeztek el. A küszöbök egyre hangsúlyosabb profilt vesznek fel a kocsi hátulja felé. Épp ily markáns az Astra OPC hátulja is, ahol a leszorító erőt keltő tetőperem, két oldalsó kivágás és trapéz-alakú kipufogóvég utal kivételes képességeire. Szembeötlően sportos részletek uralják a belső teret is. A legfeltűnőbbek a maximális oldaltartást adó Recaro ülések, kék vagy ezüst középrésszel, illetve faszén-fekete szélekkel és fejtámlával. Nem marad hatás nélkül az új, bőr váltógomb, a krómgyűrűs, fekete számlapú, kék mutatós műszerezés, és a rozsdamentes acél küszöbléc sem – mindegyik az új OPC emblémával. A műszerfal és az ajtók dekorációja kék, ezüst vagy fekete lehet.

Az Astra OPC fejlesztői a rüsselsheimi Nemzetközi Műszaki Fejlesztőközpont (ITDC) mérnökei voltak, akik szorosan együttműködtek az OPC (Opel Performance Center) csoporttal. 2001 és 2004 vége között több mint 15 ezer OPC modell talált gazdára, az Astra, az Astra kombi és a Zafira műszaki alapjával. Az új Astra OPC 2005 őszén indul.