A 160 lóerős PD TDI motoros változatot neves francia GTI-kkel mérte össze a mérvadó német autós hetilap: a Peugeot 206 RC és a Renault Clio RS volt az ellenfél.

A tesztben kiemelik, hogy a turbólyuk áthidalása után az Ibiza Cupra TDI “elindul, mint a vaddisznó” és a TDI Cupra robbanásszerűen gyorsul. Az Ibiza Cupra TDI-t egyedül a francia kisautóknál keményebb futóműve miatt éri kritika, ami részben annak tudható be, hogy a SEAT Ibiza Cupra futóművét extrém kanyarsebességre hangolta a SEAT.

Az Auto Bild három kritérium-csoportba sorolja az összehasonlítás alapját adó mérési eredményeket és benyomásokat. Az elsőben a mérhető tényezőket (menetteljesítmények, térkínálat, lassulás, zajszint) értékeli a lap. A tágas és rettenetesen erős Ibiza Cupra 154 ponttal utcahosszal nyer, a két francia kisautó egyaránt 142 pontot ért el.

A következő csoporthoz a szubjektív benyomások tartoznak, a motor, a futómű viselkedését értékelik a tapasztalt szakújságírók, de ide tartozik a minőségi összbenyomás, az ülés és az üléshelyzet, vagy a kényelem is. Ebben az értékelésben a SEAT a 206-tal holtversenyben végzett az élen, 161 ponttal.

A teszt kimenetelét befolyásoló harmadik csoportban a költségek terén versenyeznek a résztvevő autók. Az Ibiza Cupra TDI itt végképp egyértelművé tette elsőségét, amennyiben 131 pontot szerzett, míg a Clio csak 114-et, a Peugeot pedig 108-at. Döntő tényező volt, hogy a Clio RS 6,6-17,1 litert fogyasztott, a 206 RC pedig 7,9-18,1 liter között. Eközben az Ibiza Cupra TDI, ez a brutális GTI-verő, rakétaszerű gyorsulása ellenére is beérte 4,7-12,1 literrel százon. A SEAT fogyasztási átlaga a kemény tesztet követően 6,9, a Renault-é 9,7, a 206-é 11,1 literre adódott. Összesen 446 pontot szerzett a maximális 600-ból az Ibiza Cupra TDI, a francia GTI-k egyaránt 411-et gyűjtögettek össze.

A győzelem értékét növeli, hogy az Ibiza nem alacsonyabb fogyasztásával nyert, ami egy élményautónál aligha áll az első helyen, hanem a 330 Nm-es nyomatékból fakadó élvezetesebb vezethetőségével.