A márkaimportőrök közül a Porsche Hungaria Skoda divíziója nyerte el a 2003-as „Év márkaimportőre” díjat a Skoda Autó mlada boleslavi központjától. A 73 országban forgalmazott márka díjának odaítélésekor figyelembe vették a Skoda márkafilozófiájának következetes magyarországi megvalósítását, a márkakereskedői hálózat szolgáltatási színvonalának emelkedését és a kiszállítási darabszámokat.

Sohasem volt még annyira sikeres a Škoda Magyarországon konkurenseihez viszonyítva, mint 2005 első hónapjában. A januári kiszállítási adatok szerint ugyanis 1081 személyautót szállított ki, amellyel a második helyre került a magyar piacon a márkák versenyében, emellett piaci részesedése immár eléri a 10,5 százalékot. A volumenmodell Fabia és Octavia család mellett a 2002 tavaszán bemutatott ŠkodaSuperb is nagyban hozzájárult a sikerekhez.

A ŠkodaSuperb klasszikusan elegáns, időtálló formával, nagy teljesítményű motorok széles választékával, bőséges – luxusfelszereléseket is magában foglaló – alapfelszereltséggel kapható. A rengeteg praktikus egyedi megoldást felvonultató, valamint kategóriáján belül is tágasnak számító utastérrel bíró gépkocsi felső-középosztályba való tartozását már a külső méretek is mutatják. A felső középosztályban egyedülálló a Škoda Superb rendkívül tágas utastere, a hátsó ülések helykínálata pedig még a magasabb járműosztályban is párját ritkítja.

A Superb modellnél természetes módon fejlődött ki az elegáns formatervezési koncepció. A Superb a klasszikus vonalat, a szolid megjelenést hangsúlyozza, de egyben jó példa arra, hogy egy viszonylag nagy és masszív jármű a finoman kidolgozott részleteivel igen finom és elegáns benyomást is tesz.

Bár a Škoda Superb bizonyos értelemben klasszikus autó, meglepő módon mégis érzelmeket képes kiváltani: komolyságot, mozgékonyságot, biztonságot, erőt és nyugalmat sugároz. A Škoda Superb modell a Škoda autógyár saját fejlesztésének eredménye. Erről tanúskodik például már első látásra is a Škoda márkára jellemző stílusjegyeket felvonultató formaterv, a jármű belső és külső méretei, valamint a számos, az utasok kényelmét növelő eredeti részletmegoldás. Ilyen például a CargoFlex tárolórendszer a csomagtérben, a bal hátsó ajtó nagy esernyőtartó fiókja, az első utasülés támlájából kihajtható lábtámasz a hátsó utasnak, a belső ajtókilincsek megvilágítása vagy a kihajtható lábtámaszról, a belső ajtónyitó világításáról vagy a beszállásnál az ajtók térségét megvilágító, az oldaltükrökbe épített lámpa is.

A Škoda Superb modellnél számos kiforrott műszaki megoldást is megtalálunk, így a bi-xenon fényszórókat, a nagy hatékonyságú „Aero” ablaktörlőt, az elektronikus klíma berendezést, valamint a középkonzolba süllyesztett italtartót is hűtő légkondicionáló berendezést, az elektromosan vezérelten elsötétedő belső visszapillantó tükröt, az elektronikus vezérlésű fékasszisztenst, az ESP elektronikus stabilitásnövelő program legújabb nemzedékét és sok minden más, csúcstechnológiai egységet.

A Škoda Superb Nagy-Britanniában 2 elismerésben is részesült: 2002 szeptemberében a Škoda Superb 2.5 V6 TDI a legjobb vontatásra alkalmas túraautó díját nyerte. 2002 októberében a Skót Autós Újságírók Szövetsége ítélte oda „Az év luxusautója” díjat. 2002 novemberében a közép- és felsÕközép kategóriás autók versenyében kis különbséggel lett második az „Arany Kormánykerék” díjért folyó versenyben a mértékadó német Bild am Sonntag felmérésre alapján. Emellett a ŠkodaSuperb nyerte a „2003-as év legnépszerűbb autója Csehországban” elismerést, amelyet rangos újságok olvasói körében végzett felmérés alapján osztanak ki, ugyancsak 2003-ban a belgrádi motorshown elnyerte az „Év Autója” címet. Legutóbb a litván újságírókból álló zsűri ítélte oda a „A 2003-as év legjobb menedzserautója” díját.

Az elegáns, felső–középkategóriás Škoda Superb 2002 tavaszán mutatkozott be Magyarországon és egy csapásra az ügyfelek egyik kedvence lett. Az első évben 366, 2003-ban 297, 2004-ben pedig összesen 775 Superbet szállítottak ki. (2004. júliusában a budapesti Tétény Autóház Škoda márkakereskedésben egyébként ünnepélyes keretek között adták át az ezredik Magyarországon eladott Škoda Superbet). A modellek 78 százalékát Classic, 7 százalékát Comfort, 14 százalékát pedig Elegance felszereltséggel szállítják. Az autók 36 százalékába 1.9 PD TDI (100 LE), csaknem 60 százalékába 1.9 PD TDI (131 LE), a többi modellbe pedig 2.5 TDI V6 (163 LE), 1.8 T (150 LE) vagy 2.8 V6 (193 LE) motort rendelnek. Napjainkra bemutatása óta mintegy másfél ezer Superb került a magyar utakra.