Az Oltre Fiat igazi monstrum: 4,87 m hosszú, 2,2 m széles, 2,05 m magas, tengelytávja 3,23 m, félméteres hasmagassága pedig 85 centis gázlómélységet biztosít a szögletes nagyvasnak, ami a szívó- és kipufogórendszehez kifejlesztett toldalékok segítségével akár másfél méterig növelhető. 26 colos kerekeire 315/40-es abroncsokat szereltek, melzek nem igazán terepre alkalmas gumik. A három tonna teherbírású borzalom automatikus négykerékhajtása három különálló differenciálzárat működtet, az autó oldalirányban 40%-os, hosszirányban pedig 80%-os lejtőn is képes stabilan megállni. Az Oltre Fiat motorterében egy négyhengeres, háromliteres, 185 LE teljesítményű turbódízel motor található, melynek 456 Nm-es maximális nyomatéka már 1800-as fordulatszámon éled. Hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik hozzá, a kormányt a könnyebb irányíthatóság kedvéért pedig rásegítővel szerelték fel. Az autó végsebessége 130 km/óra. Rendkívül hangulatos a kék-fehér borítású, LCD-kijelzővel és sportkormánnyal felszerelt utastér, csak az irdatlan méretű kardánalagút utal a terepképességekre. Az Oltre egyelőre csak tanulmányautó, de megeshet, hogy kis szériában gyártásba kerül, konkurenciát teremtve az eddig egyedülálló Hummer H-sorozatnak.