Álcázza még az új kompakt szabadidő-autójának megjelenését a Škoda, de nem számíthatunk meglepetésre: a Kodiaq középkategóriás modell megjelenését kapja az Ateca-méretű, azzal közös gyártósoron készülő új Karoq. Itt is vízszintesen osztják meg a fényszórót (ami akár teljesen LED-es is lehet), nem függőlegesen, mint az Octaviánál.

A fényképeken és videókon látható erősen álcázott karosszéria 4382 mm hosszú, 1841 mm széles, 1605 mm magas, és rögtön két tengelytávolság-adat van: elsőkerékhajtásnál 2638, összkerékhajtásnál 2630 mm. Amíg az eddigi Yetinél alapáron adták a sínen tologatható hátsó ülést, a Karoq-nál már feláras lesz a VarioSeat nevű extra, ezzel 479-588 liter között változtatható a csomagtér befogadóképessége, ami egyszerű hátsó üléspadnál egyébként 521 liter. Utóbbi esetben támladöntést követően 1630 literes a raktér, míg a VarioSeat-et ki is lehet emelni, ekkor 1810 literes lesz a hátsó tér.

A csehek legújabb fejegységei, tehát a 9,2 colos képátlójú Columbus is elérhető lesz a kompakt szabadidő-autóhoz, de nem csak ez nyújt majd wifi kapcsolatot, egyébként a csehek kommunikációs szolgáltatásait is igénybe lehet majd venni. A belső tér igazi nagy újdonsága majd a választható vetített műszeregység jelenti majd, első Škodaként a Karoq kapja meg ezt az extrát.

Első körben két benzin- és két dízelmotorral lesz megvásárolható a csehek újdonsága, az alap az 1,0 literes háromhengeres turbó lesz 115 lóerővel, majd az új 1,5-ös turbó következik – akár hengerlekapcsolással –, a dízelek 1,6 és 2,0 literesek lehetnek. A csúcsmodell a 190 lóerős TDI összkerékhajtással és 7 fokozatú dupla kuplungos váltóval, utóbbi egyébként extra, alapáron 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak a motorokhoz. Május 18-án leplezik le a Škoda Karoqot, amelynek a fogalmazása 2017 második felében indul.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!