A Cruze meredeken emelkedő szélvédőjétől a rövid csomagtartó felé ívelő, lejtős hátsó oszlopokban végződő tetővonala kupéformát ad a kompakt négyajtósnak.

Szélesebb és hosszabb is, mint legtöbb vetélytársa, akarosszéria sarkai felé kitolt kerekek határozott kiállást biztosítanak. A szűk illesztések és a visszafogott külső díszítés pedig minőséget sugallnak.

A Cruze markáns profiljához jól illeszkedik a merész orrkiképzés a nagy fényszórókkal, amelyek a sarkokat körülölelve nyílszerűen indulnak felfelé a sárvédőkig és a motorháztetőig. Szintén egyedi jellemző a homorú övvonal, a kettős díszrács és a karosszériából „kidomborodó” kerekek. Belül a kettős műszerfal dizájn a legmeghatározóbb, amely először a Corvette sportkocsiban mutatkozott be.

Európai premierjén a Cruze 1.6 literes (112 LE/82 kW) és 1.8 literes (140 LE/103 kW) 16 szelepes, benzines, kétoldali változó-szelepvezérlésű erőforrásokkal lesz kapható. A motorok a nagyobb teljesítmény mellett, alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és gazdaságosabb üzemmóddal büszkélkedhetnek. Az új 2.0 literes turbódízel 150 lóerős/110 kilowattos teljesítményre, és 320 newtonméter nyomaték leadására képes. A hajtásláncot az ötsebességes manuális váltó, és a kompakt kategóriában a Chevrolet első hatsebességes automatikus váltóműve teszi teljessé.

A 2008-as eladások 23 százalékos növekedésével a Chevrolet a GM Europe leggyorsabban növekedő márkája. A Cruze érkezése az új, izgalmas termékpaletta zászlóshajója, amely várhatóan még nagyobb sikerekre viszi a márkát. A Cruze olyan fejlesztőmunka eredménye, amely a GM globális szakértelmére alapoz; ez az első modell az új, világszínvonalú minőséget garantáló kompakt családban. Így minden bizonnyal kiérdemli majd a legmagasabb biztonsági minősítéseket is.
A Chevrolet Cruze 2009 márciusától lesz kapható Európában. Ezt követően a világ más jelentős piacain is bemutatkozik majd, természetesen a helyi igényekhez illeszkedő motorválasztékkal.