“A globális autópiacon a zűrzavar az úr és ez alól a Nissan sem kivétel” – fogalmazott Carlos Ghosn, a cég vezére tokiói sajtótájékoztatóján. A Nissan 2,9 milliárd dolláros veszteséggel számol, utoljára 2000 márciusában zárta mínuszban az évet – tudósít az AP.

Ghosn – aki egyúttal a Renault vezérigazgatói posztját is ellátja – hangsúlyozta, hogy míg kilenc évvel ezelőtt a japán cég egyedül küszködött, addig most mindenki bajban van. Az átalakítás legfontosabb részeként a vállalat 2010 márciusáig húszezer munkatársától válik meg. A munkafelvételt a minimálisra korlátozzák, a határozott időre szóló szerződéseket nem újítják meg és előrehozott nyugdíjazást is ajánlanak.

A cég már több gyárában megkezdte a leépítést: Angliában 1200 Nissan dolgozó vesztette el állását, az Egyesült Államokban ugyanennyien kényszerültek idő előtt nyugdíjba vonulni. Japánban 2000 alkalmazott határozott ideig tartó szerződését nem hosszabbították meg. A gyártó a leépítések minimalizálása érdekében úgy nevezett munka megosztási rendszert vezet be: ennek keretében a korábban egy alkalmazottra jutó feladatokat többekben osztják szét. Így ugyan az egy főre jutó bér csökken, de elkerülhető az elbocsátás.