2022-ben megtorpant a villanyautók korábban töretlen diadalmenete, az energiaválság miatt jelentősen megdrágult az üzemeltetési költség, sok országban csökkentették vagy megszüntették az állami ösztönzőket. Mindez azt eredményezte, hogy az emberek sokkal jobban megfontolják a még mindig jelentős összegű beruházást. Ehhez a döntéshozatali folyamathoz kíván hathatós segítséget nyújtani az Opel, amely Magyarországon az Alte-Go segítségével arra képezi ki az értékesítőket, hogy az ügyfeleknek az autóhoz kapcsolódó energiaberuházáshoz is segítséget nyújtsanak.

Nem egyszerűen csak a töltődoboz értékesítéséről van szó, de az ügyfél igényeinek felmérése alapján az optimális megoldást találják meg az elektromos hálózat méretezése kapcsán. Például nem feltétlenül kell rögtön nagyobb teljesítményű árambekötést kérni a szolgáltatótól, hiszen egy okos energiavezérlő rendszerrel megoldható, hogy a meglévő hálózati kapacitást a lehető legjobban kihasználva oldják meg a villanyautó(k) töltését. Napelem telepítését is elvégzik, akár házi energiatárolóval együtt, amivel megoldható, hogy a napközben megtermelt energiával éjjel töltse az ember az autóját. Utóbbi egyébként egy háztartás esetén kb. 5-6 milliós beruházást jelent, szigetszerű üzem is megoldható a segítségével, de a jelenlegi áramárak mellett inkább csak annak éri meg, ahol a villanyautó mellett a hűtés/fűtés is elektromos és van egyéb nagyfogyasztó is. Az Alte-Go nem csak magánszemélyeknek, de kis- és közepes vállalkozásoknak is segítséget ad az elektromos közlekedési átállásban, olyan rendszerek kiépítésével, amelyet aztán később továbbfejleszthetnek a változó igényeinek megfelelően.

Az Opel hazai kínálatában plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos modellek is vannak, és folyamatos a bővülés. Jövőre az új Movano is elérhető lesz akkumulátoros-elektromos hajtással, elsőként az Opel Astra-e kapja meg a legújabb villanymotoros hajtást (156 LE hajtómotor, 54 kWh kapacitású akkumulátor), majd a Mokka és az ősszel frissülő Corsa következik. 2024 újdonsága lesz a nemrég búcsúzott Insignia örökébe lépő szabadidő-autó, amely az EMP2-es műszaki alapot használja és lágyhibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos hajtással is választható lesz.

Az Opel Green Fórum rendezvényen meglátogattuk még az Alteo tulajdonában lévő Füredi utcai Gázerőművet, ami fontos része az energiaellátásnak, hiszen gyorsan tud reagálni a változó igényekre – a rendszerváltáskor még 15 perces szabályozási ciklussal működött a hazai elektromos rendszer, ma 5 percnél tartunk, és várható az 1 perces szabályozási ciklus bevezetése. A gázerőműben 3 darab V18-as turbómotor termeli az áramot, eredetileg 2-6 MW közötti teljesítményt tudtak, a legutóbbi chiptuning után már 1,5-6,2 MW a szabályozási teljesítmény. Az udvaron egy konténerben helyezték el azt az akkumulátort, ami a rendszerirányító kérésére azonnal tudja szállítani az energiát, áthidalva azt az időszakot, ami a gázmotorok felpörgéséhez szükséges. A finn Wärtsilä gázmotorja 750/perces üzemi fordulaton dolgozik, 34 cm átmérőjű, 40 centi hosszú dugattyúkat használ. Moduláris felépítésű, tehát üzem közben is le lehet kapcsolni 1-1 hengert, ha azon javítást kell végezni, a méretek miatt minden művelethez daru kell – meg fülvédő, hiszen 120 dB zajjal üzemel az erőforrás. Termikus hatásfoka 42 % körül van, amihez hozzájön még 42% abból, hogy a hulladékhőt a szomszéd épületben lévő zuglói hőközpontba (távfűtés) adják át.