A mozgássérültek számára gyárilag kialakított Hycomat modellekre vonatkozóan nincs ilyen időkorlát, ezek esetében a magyar törvényhozók várhatóan négy év múlva sem írnak majd elő semmiféle károsanyag-kibocsátási minimumot, csakúgy, mint a hivatalos veteránminősítéssel rendelkező példányoknál. Ezzel szemben a 2004. július 15. után tulajdonba került kétütemű gépkocsiknál marad a szigor, amely 2005 júliusától a szénhidrogén-kibocsátásukat több mint a felére csökkenti, azaz 2000 ppm alatt határozza meg. Nincs katalizátorfelszereltetési kötelezettségük ezen járműveknek, ugyanakkor az előírt küszöböt kizárólag kifogástalan kipufogórendszerrel és speciális katalizátorral tudják teljesíteni.
A kétüteműek ügyében a közlekedési és a környezetvédelmi tárca a Trabant–Wartburg Klub kérésére enyhült meg. A civil egyesület azért kért haladékot a szakminisztériumoktól a szigorú károsanyag-kibocsátási határértékek teljesítését illetően, mert az annak érdekében elvégzett átalakítások költsége adott esetben a Trabantok, Wartburgok és Barkasok piaci értékének (0-40 ezer forint) többszörösét teszi ki (30-50 ezer forint). Ráadásul ma a közel 3 milliós hazai személyautó-állománynak legfeljebb 1 százalékát alkotják az aktív kétüteműek, s számuk az elhasználódás következtében évről évre feleződik. Mindazonáltal a kétütemű gépjárműveket régóta használók öröme sem lehet teljes. Az aktuális műszaki vizsgáztatási szabályok következtében a szakműhelyek zöme új, nagy értékű és érzékeny kipufogógáz-elemző készülékeket állított hadrendbe, s emiatt sok helyen nem vállalják a kétüteműek műszakiztatását.