A hálózat 14 százalékos idei bővülése a 2-3 százalékos infláció mellett 17 százalékos áremelést tenne indokolttá, s ha figyelembe veszik az áfa 5 százalékpontos csökkentését, akkor is 12 százalékos áremelés lenne indokolt. A forgalom 70 százalékát kitevő négynapos matrica ára csaknem 4 százalékkal emelkedik, az ebből származó bevétel egyébként a tavalyi matricabevétel 25 százalékát adta. Így a nyári időszakban az idei 1460 forint helyett jövőre 1520 forintot kell fizetni, míg az év többi részében 50 forint a drágulás, azaz 2006-ban 1570 forintba kerül az e típusú matrica. A fuvarozók versenyképességének javítását figyelembe véve a nehéz-tehergépjárművek (D4-es kategória) heti-, havi- és éves matricája 4–5,5 százalékkal drágul.

A legnagyobb áremelés, 37,5 százalékos (2000 forintról 2750 forintra) ugyanezen kategória egynapos változatánál lesz, ezt a típust döntően a nemzetközi tranzitforgalomban közlekedők használják. A személygépkocsiknak a hetimatricáért 2300 helyett 2500 forintot kell fizetni jövőre, az egy hónapos ára 320, az évesé pedig 2000 forinttal drágul. Az idén összességében 95 kilométerrel bővül a gyorsforgalmi úthálózat hossza, és ezzel év végére eléri a 776 kilométert. Ebben az évben adták, illetve adják át az M7-es 20, az M0-s 13, az M5-ös 49 kilométeres, valamint az M7-es és a Vecsés–Üllő elkerülő út kisebb szakaszait. Az év elején a sztrádák hossza 680 kilométer volt, 2006 közepére eléri a 904 kilométert. Ez a szám 2002-ben 511 kilométer volt. A jövő évi díjrendeletbe bekerül a mobiltelefonos díjfizetés lehetősége is. A tárca tervei szerint a virtuális matricavásárlás, azaz az SMS-ben való díjfizetés jövő nyárra valósul meg.