Teljesen új, a márka kompakt autóinál is használt TNGA építőkészletre helyezte át az Avalon nevű modelljét a Toyota, ezzel párhuzamosan a formatervezők megpróbálták sportosabbra szabni a megjelenést új karaktervonalak megjelenésével, 2,5 centivel alacsonyabb karosszériával és szemfájdítóan nagy méretű első (kamu) légbeömlővel.

A 4,98 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,43 méter magas karosszéria tengelytávolsága 2,87 méter, és a belsejében minden eddiginél több helyet kínál az utasoknak, akik puha anyagokkal kerülnek kapcsolatba, és már akár Cognac-színű bőrbelső is kérhető.

A műszerfal közepén 9 colos érintőképernyő található, nem sokkal ez alatt három USB-csatlakozási lehetőség van (meg még kettő a hátsó utasoknak). A műszeregység analóg, nagy méretű multifunkciós monitorral, 25,4 centis képátlójú az extra fel-a-fejjel kijelző.

Az új alappal együtt új erőforrások is kerülnek a motortérbe, az alap a 2,5 literes négyhengeres, ami hosszabb löketet kapott, nagyobb sűrítést, változó szállítású olajszivattyút, közvetlen befecskendezést és több hűtőkört. A hibrid modellben ez a négyhengeres két darab villanymotorral dolgozik együtt. A 3,5 literes V6-os Otto- és Atkinson ciklus szerint tud működni, modernebb a kettős (szívócső és égéstér) befecskendezés. A benzinmotoroknál a váltó 8 fokozatú automatikus, a hibrid bolygóműves erőátvitelt használ. Teljesítmény- és fogyasztásadatokat még nem közöltek az új Toyota Avalonnal kapcsolatban.