A helyzetét tovább rontja, hogy összesen 1,3 millió különböző osztályú (E, SL, CLS) Mercedes luxusautót hívnak vissza világszerte, amelyeket 2001 és 2005 januárja között gyártottak. A magyar képviselet, az MB-Auto Hungary nem tudott tájékoztatást adni arról, hogy hazánkban hány gépkocsit érint az akció.

A DaimlerChrysler konszern Mercedes Car csoportjához tartozó Smart 1998 óta 2,5 milliárd eurós veszteséget okozott – állítja a frankfurti Bankhaus Metzler elemzője, Jürgen Pieper. Az új Smart modellel kapcsolatos tekintélyes rendkívüli költségek hatással lesznek a konszern folyó évre szóló nyereség-előrejelzésére – jelentette a Bloomberg, hozzáfűzve, hogy a világ ötödik legnagyobb autógyártója enyhén emelkedő üzemi szintű profitot vár a Smart – elbocsátásokkal járó – átalakításának költségei ellenére is.

A kisautógyártól azonban csak 2007-re várják a nullszaldó elérését. Ezt is úgy, hogy leállítják a tervezett kisterepjáró fejlesztését, és az idei év végén megszüntetik a roadsterkivitel gyártását is.