Az SL 55 AMG korszerűsített 5,5 literes V8-as kompresszoros motorja esetében nagyobb fordulatszámú töltő és nagyobb méretű fojtószelep biztosít a korábbinál hatékonyabb levegőellátást. Ezeknek, valamint a fokozott teljesítményű motorvezérlő egységnek köszönhetően 368 kW-ról/500 LE-ről 380 kW-ra/517 LE-re nőtt a V8-as erőforrás teljesítménye. Egyúttal maximális forgatónyomatéka is gyarapodott, 700-ról 720 Nm-re. Az SL 55 AMG 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra (korábbi változat: 4,7 mp), és 250 km/h végsebességet tud elérni (elektronikus korlátozással).

Az SL 65 AMG-ben igen erős 6,0 literes V12-es biturbó motor dolgozik 450 kW/612 LE teljesítménnyel és 1000 Nm maximális forgatónyomatékkal – változatlanul ez a modell a világ legerősebb sorozatgyártású roadstere. Impozáns teljesítményének ékes bizonyítéka, hogy 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre, és 250 km/h végsebességet képes elérni (elektronikus korlátozással).

Az AMG továbbfejlesztette a roadsterek második generációs Active Body Control rendszerre épülő sportfutóművét is. Az elvégzett módosításoknak köszönhetően tovább csökkent a karosszéria mozgása dinamikus autózás közben, ugyanakkor az utaskényelem változatlanul magas fokon marad. Az első futóművön alkalmazott új elasztikus ágyazásoknak és a módosított jellegmezőjű sebességfüggő szervokormány közvetlenebb áttételezésének köszönhetően számottevően javult az irányíthatóság is.

Nagy teljesítményű AMG-sportfékrendszer

Amellett, hogy kiválóan adagolhatók, egyúttal felettébb hatékonyan lassítanak, és nagyon jól bírják a tartós igénybevételt az SL 55 AMG és az SL 65 AMG nagy teljesítményű sportfékei. Elöl mindkét változaton vegyes anyag-összetételű, nagy átmérőjű féktárcsákra és hatdugattyús fix alumínium féknyeregre épülő berendezések teljesítenek szolgálatot. Az SL 65 AMG-nek minden tárcsája 30 mm-rel nagyobb átmérőjű, és itt a hátsók is vegyes anyagösszetételűek – mindezek mellett 40 százalékos reteszelésű lamellás differenciálzárral rendelkezik a V12-es motorral hajtott csúcsmodell.

Még dinamikusabb külső

Kívülről az AMG Styling optikai csomag enyhén módosított elemeiről lehet felismerni a modellfrissített roadstereket: hegyesebb szögben törik meg, ezért még dinamikusabb hatást kelt az AMG-orrkötény, és krómszegély keretezi a bele ágyazott ködfényszórókat – az SL 65 AMG kötényén a kiegészítő olajhűtő hatékonyabb szellőzése érdekében oldalsó légbeömlő nyílások is találhatók. Egyebekben fekete osztóbordázatú, krómbetétekkel díszített hűtőrács, az AMG-re jellemző színvilágú új hátsó lámpák, újfajta négyküllős, fényes kivitelű 18 colos felnik (SL 55 AMG) és két-két krómozott kipufogócsőben végződő sportkipufogó rendszer (SL 65 AMG) jelzi a finom, de hatásos változást.

Megújult utastér karbonbetétekkel és AMG RACETIMER-rel

Az AMG roadstereinek utastere is jóval dinamikusabb és minőségibb benyomást kelt, mint az eddigiekben. A valódi karbonból készült díszítőelemek izgalmas, sportos környezetet teremtenek, és egyértelműen utalnak a márka sikeres motorsport-szereplésére. Az ergonomikus AMG-sportkormány legújabb változatát evező alakú alumínium váltókapcsoló karok egészítik ki. Szintén új a fedélzeti számítógép AMG-menürendszere, amelynek segítségével folyamatosan látható az éppen használt sebességfokozat és a feljebb váltásra figyelmeztető jelzés, de megjeleníthető rajta a motorolaj hőmérséklete, az akkumulátor feszültsége és a „RACETIMER“ is. Ez utóbbi új funkcióval versenypályán teljesített körök időeredményének mérésére nyílik lehetőség. A RACETIMER eltárolja a legjobb időeredményt, a legnagyobb átlagsebességet, valamint a megtett kör hosszát. A modellfrissítés keretében egyúttal AMG-logóval ellátott nemesacél küszöbborításokat, nappabőrből készült, kettős öltéssel varrt műszerárnyékoló idomot, a szellőzőnyílás fedelébe beépített digitális órát és a Vario-tető működtetésére szolgáló alumíniumgombot kaptak a roadsterek. Az AMG-sportüléseket, az ajtók belsejét és a könyöktámaszokat is minőségi nappabőr borítja. Igény esetén távirányítású csomagtérfedél rendelhető a roadsterekhez, amely elektromos mozgatásának köszönhetően nagyban megkönnyíti a csomagtartó használatát. Az alapfelszereltség része a kivehető csomagtakaró elem, eltávolításával további 22 literrel bővül az eredetileg rendelkezésre álló 339 literes rakodótérfogat – ez eleve több, mint a kategória bármely másik képviselőjénél. A néhány mozdulattal kiszerelhető takarás híján nemcsak tágasabb, hanem egyúttal jobban rakodható és hasznosítható is a csomagtartó.

Az SL új generációja a 2006. évi februári Genfi Autószalonon mutatkozik be a nyilvánosságnak