Az Audi Q7 sajátosan ötvözi a sportosságot a sokoldalúsággal, a kifinomult technikát a felső osztályú autók luxusával. Az utakon kitűnik majd sportautókra jellemző teljesítményével és vezetési dinamikájával, ugyanakkor a terepen is magasabbra helyezi kategóriája mércéjét.

Az Audi Q7 egy nagy teljesítményű SUV a quattro alkotójától. A Q7 már a dizájnnal is új trendet teremt. Az Audit jellemző dinamizmust a tetővonal széles íve, a visszafogottan magasan húzódó övvonal és a viszonylag alacsony oldalüvegek is tükrözik. Az autó elejének dinamikus íve, az erőt sugárzó hátsó rész a meredeken lejtő D-oszloppal kupé sziluettet alkot. Az Audi jelenleg használt formai elemei – az erőteljes vállrész és a dinamikus vonalak – határozzák meg a jármű oldalnézetét. A rendelkezésre álló két feltűnő karosszériaszín különösen szembetűnő külsőt eredményez. A színskála 11 alapszínből áll, amelyek közül hármat kizárólag csak a Q7 számára tartanak fenn.

5086 milliméteres hosszúságával és 3002 milliméteres tengelytávolságával (a kocsi szélessége 1983, magassága 1737 milliméteres) a Q7 az élre került a SUV-ok versenyében. Utasai a páratlan tágasság és a sokoldalúság új dimenziójának kényelmét élvezhetik: a Q7 nem kevesebb, mint 28 ülés- és rakodási variációt vonultat fel. A három üléssorban összesen hét utas számára van hely. A második sor ülései önállóan is mozgathatóak előre-hátra, így az utasok mindenesetben a kategória legnagyobb lábterét élvezhetik a kocsiban. Mindkét hátsó üléssor tökéletesen vízszintes helyzetbe is hajtható, ezzel – szükség esetén – 2035 literes csomagteret kapunk anélkül, hogy az üléseket ki kellene vennünk. Ha a Q7-et öt üléssel használjuk, a rakodási kapacitás 775 literre nő, ami ebben az osztályban a legjobb.

A típus bemutatása után az Audi Q7 vásárlói két erős motor közül választhatnak majd: az új 4,2 literes, közvetlen üzemanyag befecskendezésű V8-as FSI-t, amely 257 kilowatt (350 lóerő) teljesítményű, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 440 newtonméter. A háromliteres, hathengeres TDI motor a közös nyomócsöves befecskendezés legújabb generációjával, piezoelektromos injektorok alkalmazásával, hatalmas, 171 kilowattos (233 lóerő) teljesítményre és lenyűgöző, 500 newtonméteres forgatónyomatékra képes. Mindkét motorváltozathoz hatfokozatú tiptronic nyomatékváltó kapcsolódik.

Az Audi Q7 alapfelszereltsége természetesen tartalmazza az állandó quattro összkerékhajtást. A középső Torsen differenciálmű mind a négy kerékhez megfelelő nyomatékot továbbít, úton és terepen egyaránt. Ezzel biztosítva a maximális tapadást, vonóerő átadást és oldalirányú stabilitást, amelyek előfeltételei az optimális és biztonságos vezetésnek. Ez a vezetési koncepció az elmúlt 25 év alatt fejlődött ilyenné, s több mint kétmillió sorozatgyártású Audi modellben teljesít szolgálatot, az eredményessége pedig rengeteg pályaversenyen, illetve ralifutamon elért számtalan győzelemben mutatkozik meg.

Az Audi RS 4-hez hasonlóan az Audi Q7-et is a legújabb generációs Torsen differenciálművel szerelték fel, amely állandó, 40:60 arányú forgatónyomaték-elosztást biztosít az első és a hátsó tengely között. A jármű vezetője mindennek a hasznát – természetesen a kiegyenlített tengelyterhelés elosztásnak köszönhetően is – a még fürgébb haladásban, a precíz kormányozhatóságban látja, amely mentes mindenféle hajtási befolyástól.

Az Audi Q7 karosszériája számtalan alumínium alkatrészt vonultat fel – kettős keresztlengőkaros független kerékfelfüggesztést elöl és hátul – és minden téren kitűnik magas színvonalú megoldásaival. A hagyományos acélrugós felfüggesztést iker-lengéscsillapítók egészítik ki a sportos vezetés és a terepen is érzékelhető magasabb komfort érdekében. A hátsó rugó és a lengéscsillapító egységet döntve építik be, amivel csökkenthető a jármű magassága és nagyobb beltér biztosítható az autó hátsó részében.

A 18 colos könnyűfém keréktárcsák 235/60 méretű abroncsokkal (a nyolchengeres motor esetében 255/55 méretűek) az alapfelszereltséghez tartoznak. A Q7 egyes változatai 19 colos és 20 colos keréktárcsákkal is rendelhetők. Ugyancsak rendelhető az adaptív légrugós felfüggesztés. A légrugós felfüggesztéssel és az elektronikus csillapítás-szabályzással a kifejezetten sportos kezelhetőség és a páratlan utazási komfort tökéletes szintézisét képviseli a jármű. Az alapfelszereltséghez tartozó dinamikus menetstabilizáló rendszer minimálisra csökkenti a karosszéria hossztengely körüli elmozdulásait.

A szabályozható hasmagasság, amely 180 és 240 milliméter között változtatható, azt jelenti, hogy még a nagy kihívást jelentő terepen található akadályokat is könnyen leküzdi a Q7. A normál terepjáró-üzemmód a 205 milliméteres hasmagassággal és az elektronikus csillapítás-szabályzással teszi lehetővé a terepezést. A csomagtér küszöbénél egy különösen praktikus megoldást alkalmaztak: ez a terület alacsonyabbra állítható, ami lehetővé teszi a nehéz tárgyak nagyobb erőfeszítés nélküli berakodását a csomagtérbe. A csúcstechnika dominanciája nem csak az Audi Q7 dinamikus külsejében mutatkozik meg.

A Q7 alapfelszereltsége tartalmazza az A8-ban és az A6-ban jól bevált, innovatív MMI kezelési koncepciót, amely két szintben bővíthető, és számos további funkcióval rendelkezik. A nagyteljesítményű SUV fedélzetén számos innovatív vezetőt segítő rendszer található, amelyek először szerepelnek az Audi alapkínálatában és igény szerint megrendelhetők: például ilyen az Audi radartechnológiát alkalmazó „side assist” rendszere, amely sávváltáskor segít, de említhető a továbbfejlesztett optikai/akusztikus vezérléssel és az autó mögötti teret mutató kamerával ellátott parkoló rendszer is. Az ESP számtalan új funkciót tartalmaz, mint például a lejmenetet segítő megoldást. Ez a speciális terepjáró-üzemmód laza szerkezetű lejtős talajon optimalizálja a fékteljesítményt és a tapadást. Az utánfutó stabilizáló rendszer csökkenti a kilengés (bebicskázás) veszélyét pontos fékadagolás segítségével.