Az Arte in Pista program keretében a Pagani autógyár ügyfelei szervezett körülmények között, az FIA-által elfogadott versenypályákon próbálhatják ki autóik tudását, amelyek között vannak olyanok is, amelyek közúti használatra nem is alkalmasak, például a Huayra R, aminek már továbbfejlesztett változata is van… Azonban viszonylag kevés ilyen pályanap van, amire megoldást jelenthet a most bejelentett Pagani Huayra R Simulator, amelynek segítségével az ügyfél bármikor átélheti az autójának vezetési élményét – a szó szoros értelmében – illetve ezekre is dedikált pályanapokat szervez majd a gyár.

A Pagani Automobili, a Pagani Arte és a Racing Unleashed nevű szimulátorgyártó cég 5 éves munkával készítette el a különleges szimulátort, amely karbonvázat használ – az elemeket ugyanazokban az autoklávokban sütik, ahol maguk az autók is készülnek –, ugyanazt az ülést/kormányt/pedálokat kapja, mint a szuperautó. Az igazi különlegességet az adja, hogy az autókon rögzített telemetriai adatok alapján valósítják meg a mozgást – a valósághűségről a gyári pilóták személyes tapasztalatai alapján győződtek meg –, illetve a hangszórókból is olyan motor és kipufogóhang szól, amelyet az adott pályán mikrofonokkal rögzített hang alapján generálnak. A szimulátor fémalkatrészeit alumíniumtömbökből esztergálják. A hajlított kijelzős Pagani Huayra R Simulator egy 3×1,7 méteres fadobozban szállítható, vételárát nem árulták el, csak azt, hogy először a Huayra R szuperautók tulajdonosai kapnak lehetőséget a vásárlásra, csak ezt követően lesz elérhető a Pagani kereskedésekben bárki számára a szimulátor.