Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

2006. október 24. (kedd) TZZS
Angolul a swift annyit jelent: sebes, gyors, fürge. A 125 lóerős Suzuki Swift Sport pedig igazán méltó a nevére. Íme egy kis ízelítő: a méregzsák 8,9 másodperc alatt sprintel százra, s akár 200-as tempóval is képes száguldani.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A Swift-tulajdonosok között mindig is voltak olyanok, akik kedvüket lelték a kocsi kőkemény kidekorálásában. Ezt mindeddig kénytelenek voltak saját kútfőből, amolyan "sufnituningos" módszerekkel véghezvinni. Ám ennek most vége! Alig néhány hete, a Párizsi Autószalonon leplezték le a Swift Sport európai változatát, mi pedig már teszteltük is!

Vidámpark

A Swift Sport sokat sejtető módon feszít az utcán. Látványelemei ízlésesek és igényesek, kellőképpen hangsúlyozzák a kocsi képességeit. A sportos megjelenés pedig ezúttal nem marad üres ígéret! Az 1,6 literes, változó szelepvezérlésű motor a megnövelt szívónyílásnak és a polírozott felületű szívócsatornáknak köszönhetően 125 lóerőre izmosodott. A mokány külső szinte felhívás a sportos, pörgetős menetre!
Nincs is ellenére a kemény bánásmód. Sőt! A négyhengeres energikusan pörög fel, élénken reagál a gázadásra, de amúgy istenigazából 4000-es fordulat felett ad bele apait, anyait. Az intenzív gyorsításból egyébként a szűken lépcsőzött áttételű sebességváltó is kiveszi a részét. A százas tempót csak harmadikban éri el a kocsi, ám éppen emiatt autópályán harsány a motorzaj. Az ötfokozatú nyomatékelosztót élmény használni: a kapcsolási utak rövidek, a váltókar precízen megvezetett, csupán az utolsó fokozat kapcsolásakor hajlamos kissé akadozni.
Kanyargós útszakaszon kissé zavaró a magas vezetési pozíció, szeretnék legalább tíz centivel alacsonyabban ülni. Már csak azért is, mert a Monroe sport-lengéscsillapítókkal, feszesebb rugókkal, illetve szilentekkel spékelt felfüggesztések jó útfogást biztosítanak. A futómű hangolása messze áll a kőkeménytől, a karosszériadőlés valamivel nagyobb a kelleténél. Cserében viszont a rugózási komfort a hétköznapokban is elviselhető, a kocsi nem pattog úgy az úthibákon, mint az Ignis Sport. A menetstabilizáló rendszer engedi játszani a pilótát, csak később avatkozik közbe. A Swift pedig meg is csúszik: hirtelen gázelvételre vagy ráfékezésre hajlamos kitörni a hátulja kanyarban. Talán nem véletlenül kell az ESP kikapcsolásához 6-8 másodpercig nyomva tartani a gombot. Szerencsére a kormányzás közvetlen és pontos, a négy tárcsafékkel pedig határozottan lassít az autó.       

Megfizethető élmény

A Suzuki Swift Sportért 3 920 000 forintot kell leszurkolni a kereskedésekben. Nagyjából 1,7 millióval kerül többe az 1.3 GC (92 LE)

alapváltozatnál és 630 ezer forinttal drágább az 1.5 GS (102 LE) modellnél. Ha számításba vesszük az optikai tuningot, a nagyobb teljesítményt és a gazdag felszereltséget (többek között kulcs nélküli nyitás, indítás, automata légkondicionáló, fűthető első ülések, 6 légzsák, menetstabilizáló rendszer), a felár kedvezőnek mondható. Ráadásul vetélytársainál, például a Citroen C2 VTS (125 LE), a Ford Fiesta ST (150 LE) és várhatóan az új Toyota Yaris T Sport (132 LE) izomgolyóknál is jutányosabban kínálja magát a mi sportolónk.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 4 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 4. Alex 2006. december 6. 00:00

    1 hónapja vettem és még nagyon kevés a tapasztalat,de szerintem másnak sem lehetnek még.
    Eddigiek alapján "finom" használat mellet is sok az átlagos közlekedésben. Nagyon dinamikus,erős ,nem veszi észre a meredek emelkedőket,aváltója fékei futóműve igazi remekmű,az utastere letisztult,a kezelőszervek finoman kapcsolhatók.A felszereltsége több mint egy sportos autóban indokolt lenne.A fogyasztás nálam 6.5l 98-as vegyes használat mellett.Öröm vele autózni!Megérte a vételárát!

    Negatívumai:Pattog a rossz útjainkon(nem igazán az autó hibája).A hangja nem sportos.(inkább nagyautós)
    Sokan említik a magas üléspozíciót(szerintem remek úgy közlekedni hogy jó rálátásod van a többiekre.)A megengedett sebességekig nem hangos,felette meg legyen is!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    1 hónapja vettem és még nagyon kevés a tapasztalat,de szerintem másnak sem lehetnek még.
    Eddigiek alapján "finom" használat mellet is sok az átlagos közlekedésben. Nagyon dinamikus,erős ,nem veszi észre a meredek emelkedőket,aváltója fékei futóműve igazi remekmű,az utastere letisztult,a kezelőszervek finoman kapcsolhatók.A felszereltsége több mint egy sportos autóban indokolt lenne.A fogyasztás nálam 6.5l 98-as vegyes használat mellett.Öröm vele autózni!Megérte a vételárát!

    Negatívumai:Pattog a rossz útjainkon(nem igazán az autó hibája).A hangja nem sportos.(inkább nagyautós)
    Sokan említik a magas üléspozíciót(szerintem remek úgy közlekedni hogy jó rálátásod van a többiekre.)A megengedett sebességekig nem hangos,felette meg legyen is!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Spartan 2006. november 25. 00:00

    A Suzuki lehtne 1 kicsit olcsobb...

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    A Suzuki lehtne 1 kicsit olcsobb...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Tibi 2006. november 21. 00:00

    Szerintem nagyon jó lett az új swift sport!
    Igaz nem túl sportos, de jó!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    Szerintem nagyon jó lett az új swift sport!
    Igaz nem túl sportos, de jó!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. huszti istvan 2006. november 8. 00:00

    A suzuki lehetne egy kicsit sportosabb

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    A suzuki lehetne egy kicsit sportosabb

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

borult
9 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?