Menetpróba Az új BMW 5-ös

2010. február 17. (szerda) Tóth Zoltán Zsolt
Amióta világ a világ, a BMW képviseli a sportos, a Mercedes pedig a komfortos irányvonalat. Ám az új 5-ös sorozat könnyen felboríthatja a megszokott erőviszonyokat a felső-középkategóriában!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A cikk a hirdetés után folytatódik

  Elődjével szemben nem ellentmondásos az új 5-ös formája. 58 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel szélesebb és 4 mm-rel alacsonyabb, de a korábbinál nehezebb is az autó Elődjével szemben nem ellentmondásos az új 5-ös formája. 58 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel szélesebb és 4 mm-rel alacsonyabb, de a korábbinál nehezebb is az autó

Az 5-ös BMW hatodik generációjának olyan fejlett az elektronikus agya, hogy szerintem még a fondorlatos női logikát is képes megérteni. Ezek után már nem olyan nagy kunszt, hogy gond nélkül alkalmazkodik a vezető pillanatnyi elvárásaihoz. Úgy értem, a menetpróba tapasztalatai alapján a bajor limuzin kényelme és kifinomultsága akár a Mercedes E-osztályéval vetekedhet, miközben többé-kevésbé megmaradt tősgyökeres BMW-nek. A leendő tulajdonosoknak pedig nem kell túl sokat gondolkodniuk ehhez, elég az extralistán beikszelni a nyolcfokozatú automata sebességváltóval, adaptív lengéscsillapítással és négykerékkormányzással együtt rendelhető DDC menetdinamika-szabályozót.

  Nemcsak kívül, hanem belül is érezni a 7-essel való rokonságot, presztízsautóhoz méltó az utastér Nemcsak kívül, hanem belül is érezni a 7-essel való rokonságot, presztízsautóhoz méltó az utastér

Biztonságos és kényelmes utazóautó
Komfort vagy Normál állásban az 5-ös szenvtelenül nyugodt stílusban falja a kilométereket: motorja higgadtan válaszol a gázpedálon leadott utasításokra, és szelíden biztosítja teljesítményét, de ilyenkor a DSC menetstabilizáló rendszer egyébként is riadókészültségben áll. Közben a váltó lágyan cseréli az áttételeket, a kormányzás könnyed és komótos, az úthibák többségéről pedig tudomást sem vesz, magabiztosan siklik át rajtuk az autó.

  Analóg mutatók digitális háttérrel Analóg mutatók digitális háttérrel
  Széria i-Drive, feláras menetdinamika-szabályozó Széria i-Drive, feláras menetdinamika-szabályozó

 

 

 

 

 


Biztonsági arzenálja csakugyan impozáns, gyakorlatilag minden elérhető hozzá, amit ma a BMW nyújtani tud. Immár városi forgalomban is használható a radaros sebesség- és követésitávolság-tartó automatika, mivel teljesen állóra tudja fékezni a kocsit. Nem fog azonban vészfékezni helyettünk, de a balesetveszélyes helyzetekre jó előre figyelmeztet az autó, és szükség esetén lassítással mérsékli az ütközés erejét. Kamera figyeli a sebességkorlátozó táblákat és a holttérben tartózkodó járműveket, a kormány vibrálása pedig jelzi, ha véletlenül kitérünk a sávból – persze a szemünket ritkán kell levennünk az útról, hiszen a Head-Up Display a szélvédőre vetíti a fontosabb információkat. Sötétben intelligens fényszóró, valamint gyalogosfelismerő funkcióval ellátott éjjellátó berendezés segítheti a vezető dolgát, de a parkolás sem volt még ilyen könnyű: akár térhatású képet is kaphatunk az autó közvetlen környezetéről, sőt, az autó képes a megfelelő parkolóhelyet felfedezni, majd oda magától betolatni.

  A 2968 mm-es tengelytáv (+80 mm) a legnagyobb a kategóriában. Elöl-hátul nagyvonalú a helykínálat, az ülések kényelmesek A 2968 mm-es tengelytáv (+80 mm) a legnagyobb a kategóriában. Elöl-hátul nagyvonalú a helykínálat, az ülések kényelmesek
 

 

 

 

 

 

 

Eleven sportszedán vagy tágas üzleti limuzin?
A menetdinamika-szabályozó Sport, vagy még inkább a Sport+ üzemmódja azonban fel­ébreszti az 5-ösben szunnyadó bestiát! Harapósabbá válik és szenvedélyesen pörög fel a motor, padlógázra hátba vág a gyorsulási erő, a kormány mögötti billentyűkkel is vezérelhető váltó pedig gyorsabb kapcsolásokkal, határozottabban teszi a dolgát.

  Vezetéstámogató berendezések hada segíthet Vezetéstámogató berendezések hada segíthet
Csökken a kormány szervorásegítése, s ezzel párhuzamosan bekeményít a futómű, így precízen fűzhetjük ívről ívre a gépet. Bátran támadhatjuk a kanyarokat, mivel a 7-es sorozattól származó igényes, kettős keresztlengőkaros első és több lengőkaros hátsó felfüggesztéssel nagy sebességnél is stabilan fordul, a négykerékkormányzásnak köszönhetően pedig agilisnak és fordulékonynak érződik a BMW. A menetstabilizátor nagyobb játékteret enged a vezetőnek, de a bátrabbak akár teljesen ki is kapcsolhatják. Azt hiszem, a többségnek elég is ennyi a boldogsághoz. Ám az új 5-öst mindezekkel együtt sem érezni olyan sportosnak, mint a régit. A vezetési élmény valamivel sterilebb.     
Ahogy maga a formaterv is. Bizonyára szívesen feledné már a Chris Bangle-korszakot a BMW, csakhogy ez nem is olyan egyszerű. Bár az amerikai „fenegyerek” legtöbb munkája, köztük a hamarosan kifutó 5-ös is erősen megosztotta a közönséget, az eladásokat tekintve mégis az egyik legnépszerűbbnek bizonyult a sorozat 38 esztendős történetében. Bangle-nek szerintem is voltak ugyan emberiségellenes vizuális merényletei, de nekem az E60-as speciel kifejezetten tetszett, így aztán az F10-es kódjelű hatodik generáció fellépését elég visszafogottnak tartom. Nincs meg benne az a fajta egyediség és provokatív stílus, ami elődjét jellemezte.
  Az 520 literes csomagtartó pont akkora, mint korábban. Az 520 literes csomagtartó pont akkora, mint korábban.
Aki viszont éppen emiatt tartózkodott az 5-östől, most bizonyára örömmel fogadja, hogy a BMW visszatért hagyományaihoz, s egy mérsékelten sportos megjelenésű üzleti limuzinnal állt elő.
Ennek megfelelően az utasteret is olyan igényesen rendezték be, mint a főnök irodáját – a televízió, a DVD-lejátszó és a csúcsminőségű hifi mellett még teljes körű Internet-elérés is lehet a kocsiban. A modern technika jól megfér a sportosan elegáns környezetben, a korábbinál tágasabb belsőt kellemes formák és színek, igényes anyagválasztás és gondos kidolgozás jellemzik.

Hatékony dinamika: teljesítmény +, fogyasztás –
A menetpróbán 535i és 530d modelleket sorakoztatott fel a BMW, dugig tömve extrákkal. A maga nemében mindkét háromezres, soros hathengeres turbómotor fantasztikus és lehengerlő menetteljesítményekkel ruházza fel a kocsit. Nagyon becsapja viszont a sebességérzetünket a puhán és halkan suhanó 5-ös, hiába sprintel hat másodperc alatt százra, nem tűnik olyan gyorsnak, mint valójában.

  Az 550i-hez alapáron jár, a többihez 642 ezer forint a nyolcfokozatú automata sebességváltó Az 550i-hez alapáron jár, a többihez 642 ezer forint a nyolcfokozatú automata sebességváltó
 Természetesen a 306 lovas benzinest nagyobb élmény volt megkergetni, hiszen a motor jó hosszan kihúzatható, s az egyébként csendes „sorhatos” ilyenkor vérpezsdítő nótázásba kezd. Ugyanakkor ennél jobban kijön, hogy a kissé semleges elektromos szervokormány és a megnövelt méretek miatt elődjénél kevésbé sportosan vezethető. A dízelt nem akarjuk olyan hajszálpontosan irányítani és egyik kanyarból a másikba „dobálni”. Helyette élvezzük a tiszteletet parancsoló 540 Nm tolóerejét és a BMW szédítő rugalmasságát. Szóval a kettő közül szerintem ez utóbbi passzol jobban az új 5-ös karakteréhez. Már csak azért is, mert hasonló képességeik ellenére közel másfélmillió forinttal kevesebbe kerül, ám szerényebb fogyasztása révén tovább jut. Amit azonban tényleg szeretnék kipróbálni, az a 13,2 millió forintos 523i belépőmodell kézi sebességváltóval és mindenféle elektronikai segédeszköz nélkül, vagy még inkább a nyáron érkező 520d alapkivitel – mifelénk úgyis ezek lesznek népszerűek. 

  A 7-es és az 5-ös GT műszaki alapjaira épül az autó. Ősszel jöhetnek az xDrive változatok és a Touring A 7-es és az 5-ös GT műszaki alapjaira épül az autó. Ősszel jöhetnek az xDrive változatok és a Touring

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Menetpróba Az új BMW 5-ös

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 4 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 4. úristen 2010. szeptember 26. 00:00

    Te mekkora madár vagy... Miért nem az 1-es bmw-t hasonlítod egy amg-hez? Hihetetlen mekkora Palcsó Tamások vannak...

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös


    Te mekkora madár vagy... Miért nem az 1-es bmw-t hasonlítod egy amg-hez? Hihetetlen mekkora Palcsó Tamások vannak...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Floyd 2010. augusztus 7. 00:00

    Kaboca, ne lelkesedj annyira, elobb vezetni keel mind a ket kocsit, mad utolag itelkezni.Most kaptam Meg az uj kocsimat, E 63 AMG es a felesegemnek is az uj 5-os BMW-t, ivy mind a kettot van lehetosegem tesztelni.A BMW-neck igencsak igyekeznie kell majd, ha le akarja korozni az E 63-t.
    Nick
    Santa Monica,California

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös


    Kaboca, ne lelkesedj annyira, elobb vezetni keel mind a ket kocsit, mad utolag itelkezni.Most kaptam Meg az uj kocsimat, E 63 AMG es a felesegemnek is az uj 5-os BMW-t, ivy mind a kettot van lehetosegem tesztelni.A BMW-neck igencsak igyekeznie kell majd, ha le akarja korozni az E 63-t.
    Nick
    Santa Monica,California

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Tenrai 2010. február 17. 00:00


    "A dízelt nem akarjuk olyan hajszálpontosan irányítani és egyik kanyarból a másikba „dobálni”. Helyette élvezzük a tiszteletet parancsoló 540 Nm tolóerejét és a BMW szédítő rugalmasságát."

    Szakújságíróként én nem mernék ilyen mondatokat leírni, de nem vagyunk egyformák.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös



    "A dízelt nem akarjuk olyan hajszálpontosan irányítani és egyik kanyarból a másikba „dobálni”. Helyette élvezzük a tiszteletet parancsoló 540 Nm tolóerejét és a BMW szédítő rugalmasságát."

    Szakújságíróként én nem mernék ilyen mondatokat leírni, de nem vagyunk egyformák.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. Tenrai 2010. február 17. 00:00


    "Amióta világ a világ, a BMW képviseli a sportos, a Mercedes pedig a komfortos irányvonalat. Ám az új 5-ös sorozat könnyen felboríthatja a megszokott erőviszonyokat a felső-középkategóriában!"

    Valaki megmagyarázhatná nekem műszakilag, mitől "sportosabb" vagy "kényelmesebb" a fent említett autó mint egy másik? Hátul hajt, vagy miért? A "csak" c. pr. szöveg engem nem érdekel.

    Talán a ZF ( Zahnradfabrik Friedrichshafen) másnak nem ad el ilyen automatát? Szervokormányt sem ad el? Vagy a Bosch, Delphi stb. nem ad el másnak menetstabilizáló rendszereket, vagy befecskendezőket...vagy a KKK nem ad el másnak turbofeltöltőket ( kettőt is egy motorra:)) ?

    Amennyiben a fenti kérdésekre igen a válasz akkor valószínűleg ez egy különleges autó:))), ha a válasz nem, akkor egy a sok közül , de olyan ,melynek marketingjére csillagászati összegeket költenek.

    Ettől lesz olyan jó. Már nemcsak sportos mint eddig, hanem kényelmes is.:))) Amúgy pénzben mennyibe kerül egy ilyen kitűnő minősítés? :))

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös



    "Amióta világ a világ, a BMW képviseli a sportos, a Mercedes pedig a komfortos irányvonalat. Ám az új 5-ös sorozat könnyen felboríthatja a megszokott erőviszonyokat a felső-középkategóriában!"

    Valaki megmagyarázhatná nekem műszakilag, mitől "sportosabb" vagy "kényelmesebb" a fent említett autó mint egy másik? Hátul hajt, vagy miért? A "csak" c. pr. szöveg engem nem érdekel.

    Talán a ZF ( Zahnradfabrik Friedrichshafen) másnak nem ad el ilyen automatát? Szervokormányt sem ad el? Vagy a Bosch, Delphi stb. nem ad el másnak menetstabilizáló rendszereket, vagy befecskendezőket...vagy a KKK nem ad el másnak turbofeltöltőket ( kettőt is egy motorra:)) ?

    Amennyiben a fenti kérdésekre igen a válasz akkor valószínűleg ez egy különleges autó:))), ha a válasz nem, akkor egy a sok közül , de olyan ,melynek marketingjére csillagászati összegeket költenek.

    Ettől lesz olyan jó. Már nemcsak sportos mint eddig, hanem kényelmes is.:))) Amúgy pénzben mennyibe kerül egy ilyen kitűnő minősítés? :))

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?