Menetpróba Az új BMW 5-ös

2010. február 17. (szerda) Tóth Zoltán Zsolt
Amióta világ a világ, a BMW képviseli a sportos, a Mercedes pedig a komfortos irányvonalat. Ám az új 5-ös sorozat könnyen felboríthatja a megszokott erőviszonyokat a felső-középkategóriában!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A cikk a hirdetés után folytatódik

  Elődjével szemben nem ellentmondásos az új 5-ös formája. 58 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel szélesebb és 4 mm-rel alacsonyabb, de a korábbinál nehezebb is az autó Elődjével szemben nem ellentmondásos az új 5-ös formája. 58 mm-rel hosszabb, 14 mm-rel szélesebb és 4 mm-rel alacsonyabb, de a korábbinál nehezebb is az autó

Az 5-ös BMW hatodik generációjának olyan fejlett az elektronikus agya, hogy szerintem még a fondorlatos női logikát is képes megérteni. Ezek után már nem olyan nagy kunszt, hogy gond nélkül alkalmazkodik a vezető pillanatnyi elvárásaihoz. Úgy értem, a menetpróba tapasztalatai alapján a bajor limuzin kényelme és kifinomultsága akár a Mercedes E-osztályéval vetekedhet, miközben többé-kevésbé megmaradt tősgyökeres BMW-nek. A leendő tulajdonosoknak pedig nem kell túl sokat gondolkodniuk ehhez, elég az extralistán beikszelni a nyolcfokozatú automata sebességváltóval, adaptív lengéscsillapítással és négykerékkormányzással együtt rendelhető DDC menetdinamika-szabályozót.

  Nemcsak kívül, hanem belül is érezni a 7-essel való rokonságot, presztízsautóhoz méltó az utastér Nemcsak kívül, hanem belül is érezni a 7-essel való rokonságot, presztízsautóhoz méltó az utastér

Biztonságos és kényelmes utazóautó
Komfort vagy Normál állásban az 5-ös szenvtelenül nyugodt stílusban falja a kilométereket: motorja higgadtan válaszol a gázpedálon leadott utasításokra, és szelíden biztosítja teljesítményét, de ilyenkor a DSC menetstabilizáló rendszer egyébként is riadókészültségben áll. Közben a váltó lágyan cseréli az áttételeket, a kormányzás könnyed és komótos, az úthibák többségéről pedig tudomást sem vesz, magabiztosan siklik át rajtuk az autó.

  Analóg mutatók digitális háttérrel Analóg mutatók digitális háttérrel
  Széria i-Drive, feláras menetdinamika-szabályozó Széria i-Drive, feláras menetdinamika-szabályozó

 

 

 

 

 


Biztonsági arzenálja csakugyan impozáns, gyakorlatilag minden elérhető hozzá, amit ma a BMW nyújtani tud. Immár városi forgalomban is használható a radaros sebesség- és követésitávolság-tartó automatika, mivel teljesen állóra tudja fékezni a kocsit. Nem fog azonban vészfékezni helyettünk, de a balesetveszélyes helyzetekre jó előre figyelmeztet az autó, és szükség esetén lassítással mérsékli az ütközés erejét. Kamera figyeli a sebességkorlátozó táblákat és a holttérben tartózkodó járműveket, a kormány vibrálása pedig jelzi, ha véletlenül kitérünk a sávból – persze a szemünket ritkán kell levennünk az útról, hiszen a Head-Up Display a szélvédőre vetíti a fontosabb információkat. Sötétben intelligens fényszóró, valamint gyalogosfelismerő funkcióval ellátott éjjellátó berendezés segítheti a vezető dolgát, de a parkolás sem volt még ilyen könnyű: akár térhatású képet is kaphatunk az autó közvetlen környezetéről, sőt, az autó képes a megfelelő parkolóhelyet felfedezni, majd oda magától betolatni.

  A 2968 mm-es tengelytáv (+80 mm) a legnagyobb a kategóriában. Elöl-hátul nagyvonalú a helykínálat, az ülések kényelmesek A 2968 mm-es tengelytáv (+80 mm) a legnagyobb a kategóriában. Elöl-hátul nagyvonalú a helykínálat, az ülések kényelmesek
 

 

 

 

 

 

 

Eleven sportszedán vagy tágas üzleti limuzin?
A menetdinamika-szabályozó Sport, vagy még inkább a Sport+ üzemmódja azonban fel­ébreszti az 5-ösben szunnyadó bestiát! Harapósabbá válik és szenvedélyesen pörög fel a motor, padlógázra hátba vág a gyorsulási erő, a kormány mögötti billentyűkkel is vezérelhető váltó pedig gyorsabb kapcsolásokkal, határozottabban teszi a dolgát.

  Vezetéstámogató berendezések hada segíthet Vezetéstámogató berendezések hada segíthet
Csökken a kormány szervorásegítése, s ezzel párhuzamosan bekeményít a futómű, így precízen fűzhetjük ívről ívre a gépet. Bátran támadhatjuk a kanyarokat, mivel a 7-es sorozattól származó igényes, kettős keresztlengőkaros első és több lengőkaros hátsó felfüggesztéssel nagy sebességnél is stabilan fordul, a négykerékkormányzásnak köszönhetően pedig agilisnak és fordulékonynak érződik a BMW. A menetstabilizátor nagyobb játékteret enged a vezetőnek, de a bátrabbak akár teljesen ki is kapcsolhatják. Azt hiszem, a többségnek elég is ennyi a boldogsághoz. Ám az új 5-öst mindezekkel együtt sem érezni olyan sportosnak, mint a régit. A vezetési élmény valamivel sterilebb.     
Ahogy maga a formaterv is. Bizonyára szívesen feledné már a Chris Bangle-korszakot a BMW, csakhogy ez nem is olyan egyszerű. Bár az amerikai „fenegyerek” legtöbb munkája, köztük a hamarosan kifutó 5-ös is erősen megosztotta a közönséget, az eladásokat tekintve mégis az egyik legnépszerűbbnek bizonyult a sorozat 38 esztendős történetében. Bangle-nek szerintem is voltak ugyan emberiségellenes vizuális merényletei, de nekem az E60-as speciel kifejezetten tetszett, így aztán az F10-es kódjelű hatodik generáció fellépését elég visszafogottnak tartom. Nincs meg benne az a fajta egyediség és provokatív stílus, ami elődjét jellemezte.
  Az 520 literes csomagtartó pont akkora, mint korábban. Az 520 literes csomagtartó pont akkora, mint korábban.
Aki viszont éppen emiatt tartózkodott az 5-östől, most bizonyára örömmel fogadja, hogy a BMW visszatért hagyományaihoz, s egy mérsékelten sportos megjelenésű üzleti limuzinnal állt elő.
Ennek megfelelően az utasteret is olyan igényesen rendezték be, mint a főnök irodáját – a televízió, a DVD-lejátszó és a csúcsminőségű hifi mellett még teljes körű Internet-elérés is lehet a kocsiban. A modern technika jól megfér a sportosan elegáns környezetben, a korábbinál tágasabb belsőt kellemes formák és színek, igényes anyagválasztás és gondos kidolgozás jellemzik.

Hatékony dinamika: teljesítmény +, fogyasztás –
A menetpróbán 535i és 530d modelleket sorakoztatott fel a BMW, dugig tömve extrákkal. A maga nemében mindkét háromezres, soros hathengeres turbómotor fantasztikus és lehengerlő menetteljesítményekkel ruházza fel a kocsit. Nagyon becsapja viszont a sebességérzetünket a puhán és halkan suhanó 5-ös, hiába sprintel hat másodperc alatt százra, nem tűnik olyan gyorsnak, mint valójában.

  Az 550i-hez alapáron jár, a többihez 642 ezer forint a nyolcfokozatú automata sebességváltó Az 550i-hez alapáron jár, a többihez 642 ezer forint a nyolcfokozatú automata sebességváltó
 Természetesen a 306 lovas benzinest nagyobb élmény volt megkergetni, hiszen a motor jó hosszan kihúzatható, s az egyébként csendes „sorhatos” ilyenkor vérpezsdítő nótázásba kezd. Ugyanakkor ennél jobban kijön, hogy a kissé semleges elektromos szervokormány és a megnövelt méretek miatt elődjénél kevésbé sportosan vezethető. A dízelt nem akarjuk olyan hajszálpontosan irányítani és egyik kanyarból a másikba „dobálni”. Helyette élvezzük a tiszteletet parancsoló 540 Nm tolóerejét és a BMW szédítő rugalmasságát. Szóval a kettő közül szerintem ez utóbbi passzol jobban az új 5-ös karakteréhez. Már csak azért is, mert hasonló képességeik ellenére közel másfélmillió forinttal kevesebbe kerül, ám szerényebb fogyasztása révén tovább jut. Amit azonban tényleg szeretnék kipróbálni, az a 13,2 millió forintos 523i belépőmodell kézi sebességváltóval és mindenféle elektronikai segédeszköz nélkül, vagy még inkább a nyáron érkező 520d alapkivitel – mifelénk úgyis ezek lesznek népszerűek. 

  A 7-es és az 5-ös GT műszaki alapjaira épül az autó. Ősszel jöhetnek az xDrive változatok és a Touring A 7-es és az 5-ös GT műszaki alapjaira épül az autó. Ősszel jöhetnek az xDrive változatok és a Touring

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Menetpróba Az új BMW 5-ös

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 4 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 4. úristen 2010. szeptember 26. 00:00

    Te mekkora madár vagy... Miért nem az 1-es bmw-t hasonlítod egy amg-hez? Hihetetlen mekkora Palcsó Tamások vannak...

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös


    Te mekkora madár vagy... Miért nem az 1-es bmw-t hasonlítod egy amg-hez? Hihetetlen mekkora Palcsó Tamások vannak...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Floyd 2010. augusztus 7. 00:00

    Kaboca, ne lelkesedj annyira, elobb vezetni keel mind a ket kocsit, mad utolag itelkezni.Most kaptam Meg az uj kocsimat, E 63 AMG es a felesegemnek is az uj 5-os BMW-t, ivy mind a kettot van lehetosegem tesztelni.A BMW-neck igencsak igyekeznie kell majd, ha le akarja korozni az E 63-t.
    Nick
    Santa Monica,California

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös


    Kaboca, ne lelkesedj annyira, elobb vezetni keel mind a ket kocsit, mad utolag itelkezni.Most kaptam Meg az uj kocsimat, E 63 AMG es a felesegemnek is az uj 5-os BMW-t, ivy mind a kettot van lehetosegem tesztelni.A BMW-neck igencsak igyekeznie kell majd, ha le akarja korozni az E 63-t.
    Nick
    Santa Monica,California

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Tenrai 2010. február 17. 00:00


    "A dízelt nem akarjuk olyan hajszálpontosan irányítani és egyik kanyarból a másikba „dobálni”. Helyette élvezzük a tiszteletet parancsoló 540 Nm tolóerejét és a BMW szédítő rugalmasságát."

    Szakújságíróként én nem mernék ilyen mondatokat leírni, de nem vagyunk egyformák.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös



    "A dízelt nem akarjuk olyan hajszálpontosan irányítani és egyik kanyarból a másikba „dobálni”. Helyette élvezzük a tiszteletet parancsoló 540 Nm tolóerejét és a BMW szédítő rugalmasságát."

    Szakújságíróként én nem mernék ilyen mondatokat leírni, de nem vagyunk egyformák.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. Tenrai 2010. február 17. 00:00


    "Amióta világ a világ, a BMW képviseli a sportos, a Mercedes pedig a komfortos irányvonalat. Ám az új 5-ös sorozat könnyen felboríthatja a megszokott erőviszonyokat a felső-középkategóriában!"

    Valaki megmagyarázhatná nekem műszakilag, mitől "sportosabb" vagy "kényelmesebb" a fent említett autó mint egy másik? Hátul hajt, vagy miért? A "csak" c. pr. szöveg engem nem érdekel.

    Talán a ZF ( Zahnradfabrik Friedrichshafen) másnak nem ad el ilyen automatát? Szervokormányt sem ad el? Vagy a Bosch, Delphi stb. nem ad el másnak menetstabilizáló rendszereket, vagy befecskendezőket...vagy a KKK nem ad el másnak turbofeltöltőket ( kettőt is egy motorra:)) ?

    Amennyiben a fenti kérdésekre igen a válasz akkor valószínűleg ez egy különleges autó:))), ha a válasz nem, akkor egy a sok közül , de olyan ,melynek marketingjére csillagászati összegeket költenek.

    Ettől lesz olyan jó. Már nemcsak sportos mint eddig, hanem kényelmes is.:))) Amúgy pénzben mennyibe kerül egy ilyen kitűnő minősítés? :))

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Menetpróba Az új BMW 5-ös



    "Amióta világ a világ, a BMW képviseli a sportos, a Mercedes pedig a komfortos irányvonalat. Ám az új 5-ös sorozat könnyen felboríthatja a megszokott erőviszonyokat a felső-középkategóriában!"

    Valaki megmagyarázhatná nekem műszakilag, mitől "sportosabb" vagy "kényelmesebb" a fent említett autó mint egy másik? Hátul hajt, vagy miért? A "csak" c. pr. szöveg engem nem érdekel.

    Talán a ZF ( Zahnradfabrik Friedrichshafen) másnak nem ad el ilyen automatát? Szervokormányt sem ad el? Vagy a Bosch, Delphi stb. nem ad el másnak menetstabilizáló rendszereket, vagy befecskendezőket...vagy a KKK nem ad el másnak turbofeltöltőket ( kettőt is egy motorra:)) ?

    Amennyiben a fenti kérdésekre igen a válasz akkor valószínűleg ez egy különleges autó:))), ha a válasz nem, akkor egy a sok közül , de olyan ,melynek marketingjére csillagászati összegeket költenek.

    Ettől lesz olyan jó. Már nemcsak sportos mint eddig, hanem kényelmes is.:))) Amúgy pénzben mennyibe kerül egy ilyen kitűnő minősítés? :))

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?