Miután a német politika áldásos tevékenységének köszönhetően tavaly csődbe ment a Nürburgring, most megpróbálnak új tulajdonost keresni a versenypályának/félbehagyott beruházásnak, tehát először kerülhet magánkézbe a pálya.

A rajongók attól félnek, hogy ha profitorientált vállalkozás kezébe kerül a Nürburgring, akkor megszűnhet a mostani, kedvező árú autózási lehetőség – a fenntartónak jelenleg legnagyobb jóindulattal is nullszaldós ez a szolgáltatás. Jens Lieser, a csődbiztos még nem döntött arról, milyen formában értékesítik a létesítményt, csak az a biztos, hogy az kikerül állami tulajdonból. Elképzelhető, hogy egy csomagban kínálják fel majd az F1 pályát, a 20,8 kilométeres Nordschleifét és a félbehagyott vidámparkot, de lehet, hogy külön-külön keresnek majd új tulajdonost. A kezdeti 50 érdeklődőből „5-10 közötti” maradt, és állítólag nincs közte se orosz oligarcha, se arab sejk. Március 19-én tiltakoznak majd a Nürburgring rajongói az értékesítés ellen, autóikkal a pálya főbejáratától a mainzi tartományi kormányzati székhelyhez hajtanak majd.

Érdekes adalék, hogy jogilag a Nordschleife közút, nincs rajta sebességkorlátozás, ahogy a német autópályákon sem, épp csak a behajtást szabályozzák rajta. Eddig állami tulajdonban volt a pálya, állami fenntartású volt az út is, a tulajdonosváltással azonban magánúttá változik az aszfaltcsík, ami komoly jogi felelősséget jelent majd a fenntartónak – ami a felelősségvállalás miatt jelentősen megdrágíthatja majd a behajtási díjakat, arról nem is beszélve, hogy a kötelező- és casco biztosítások se érvényesek közforgalom számára meg nem nyitott magánutakon. Ha eddig baleset történt a pályán, akkor helyszíneltek a rendőrök, fizetett a biztosító, a jövőben ez nem így lesz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!