Noha megjelenését tekintve a kupék királya a BMW kínálatán belül az itt látható autó, a valóságban a sportos viselkedésnek nyoma sincs. Helyette azt kapja a vezető, ami a 7-es sorozatú limuzin tökéletes kényelméből hiányzik: körbeöleli őt az autó, itt most minden róla szól, nem pedig arról, aki esetleg a második üléssorba szorul. Persze ezt nem kell szó szerint érteni, a szűk keresztmetszet nem a második sor térkínálata, hanem a meglehetősen alacsony ajtónyílás. Aki sikeresen, értsd a fejének beütése nélkül túljut a beszállási procedúrán, és legfeljebb átlagos testmagasságú, jól érzi magát a Gran Coupé hátsó részében. Nem árt egyébként, ha visz magával valami szórakozási lehetőséget – okostelefonon filmet, vagy épp az autó wifijére csatlakozva internetezhet is –, mert a masszív első ülések és a lőrésszerű ablakok miatt a külvilágból nem sok információ jut el hozzá.

Kifogástalan minőségérzet az Individual belsőben, és ezt még tovább lehet fokozni. Fotó: Hilbert Péter Kifogástalan minőségérzet az Individual belsőben, és ezt még tovább lehet fokozni. Fotó: Hilbert Péter

Elöl annyival könnyebb az élet, hogy a szélvédőnek köszönhetően sokkal jobb a kilátás, egyébként az alacsony ajtónyílás itt is megköveteli a főhajtást. Ráadásul az első ajtó is meglehetősen rövid azáltal, hogy a hátsónak is kellett helyet hagyni, a hozzám hasonlóan nagyra nőtt emberek már a B- oszlop mögé tolják az ülést, ami megnehezíti a beszállást – még szerencse, hogy kétajtós kupéként is létezik.

Biztonsági övet kapott a középső utas, lábteret már nem. Ha hiszik, ha nem, átlagos termettel el lehet férni Biztonsági övet kapott a középső utas, lábteret már nem. Ha hiszik, ha nem, átlagos termettel el lehet férni

Gyorsan vezethető az összkerékhajtású, biturbó dízellel felszerelt 6-os Gran Coupé. A kellemes mormogással nyugalomba ringató dízelmotor miatt vetített kijelző híján észre sem vennénk a valós tempót: nagyon jól tapadnak az úthengernyi kerekek, az összkerékhajtás segítségével pedig magas kanyarsebességet tudunk elérni. A hatalmas nyomaték miatt a váltó alaphelyzetben elejti a fordulatot, hirtelen gyorsítás nincs, mert sokáig tart, amíg 3-4 fokozatot is visszakapcsol; sportos haladáshoz legjobb rögtön a kézi vezérlést választani. Az elektronikus lengéscsillapításnak hála gombnyomásra szelektálhatunk a lágyan ringatózó és a sportosan feszes felfüggesztés közül, s ha valaki a szűk 28 millió Ft kifizetése után is spórolna a gázolajjal, van különösen takarékos Eco Pro mód is. A 6-os annak készül, aki nem szereti átengedni az irányítást másoknak, igényli és megengedheti magának azt a nemes és egyedi belsőt, amelyet az Individual csomagban megvalósíthat. Gran Coupé karosszériával, az erősebb dízelmotorral és összkerékhajtással igazi multitálentum a kocsi, télen-nyáron használható.

Szépen nyújtózkodik a négyajtós kupé, használhatósága a limuzinokéhoz hasonló Szépen nyújtózkodik a négyajtós kupé, használhatósága a limuzinokéhoz hasonló

Tetszett
• erős motor
• méretéhez képest jól vezethető
• stílus

Nem tetszett
• szűk ajtónyílások
• magas vételár
• nehezen érezni a határait

Összegzés
Fényűző megjelenéssel veszi le az embert a lábáról a 6-os Gran Coupé, és szerencsére már nem állunk, amikor a vételárral szembesülünk, mert könnyen padlót fogunk. A pénzünkért sokat kapunk cserébe, csak ne feledjük: a KRESZ és a fizika törvényei ránk is vonatkoznak.

BMW 640d Gran Coupé xD
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 230 kW (313 LE) 4400/perc
Max. forgatónyomaték: 630 Nm 1500-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 5007/1894/1392 mm
Tengelytáv: 2968 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1600/1665 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1945/570 kg
Csomagtér: 460 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,2 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 6,8/5,5/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 158 g/km
A modell alapára: 25 445 000 Ft (640i sDrive)
A tesztelt verzió ára: 27 570 000 Ft

Házi szőttes: a müncheni bázis előtt is jól mutat a 6-os kupé Házi szőttes: a müncheni bázis előtt is jól mutat a 6-os kupé


Távolsági járat – BMW 640d Coupé

A kétajtós kupé a családban egyedüliként elérhető dízelmotor jóvoltából ugyanúgy 313 lóerőt és 630  Nm nyomatékot birtokol, dimenzióit tekintve azonban némiképp sportosabb. 113 mm-rel rövidebb, 23 mm-rel laposabb, tengelytávja pedig 113 mm-rel kurtább és a hátsókerék-hajtású verzió 130 kg-mal könnyebb teste (1815 kg) sem elhanyagolandó. A hatalmas oldalajtók miatt itt különösen ügyelni kell a parkolóhely megválasztására, indulás után azonban nincs gond, főúri kényelemben falhatjuk a kilométereket. Tesztünk fő csapásiránya a Budapest–München–Budapest viszonylat leküzdése volt: természetesen mindenhol tartva a megengedett tempóhatárokat, Németország korlátozásmentes szakaszain azonban a biztonságos maximumig fokozva lépteinket. Nos, némi passaui kitérő és müncheni „fel-alá” után úgy értünk vissza Magyarországra, hogy a kifelé feltöltött üzemanyagtank vissza is hozott minket. A menet végén 6,7 literes átlagfogyasztást regisztráltunk, ami felettébb remek egy ekkora autótól. A 640d Coupé üzemanyagtankja 70 literes, ami így bő 1000 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Ütős, nem!?

Ezt nem kell sokszor eljátszani, a komplex élményhez viszont le kell szurkolni 25 825 000 forintot Ezt nem kell sokszor eljátszani, a komplex élményhez viszont le kell szurkolni 25 825 000 forintot

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások