A külső számottevően változott, legalábbis ami a frontrészt illeti, a hátsó maradt, amilyen volt. A Captiva maszkja agresszív, egyéniséget sugalló, végre olyan, mint egy öntudatos hobbiterepjáróé.

Az óriási hűtőmaszk által kialakított orr-rész, az új lámpák, a ködlámpafészkek szakítottak az előd gömbölyded, feltűnést kerülő külcsínével. Ami nem látszik, viszont menet közben kellemes meglepetést okoz, az a javított zajvédelem. Az összkerékhajtás elemeit például zajszigetelő blokkokra helyezték, így mérsékelték a vibrációt, a motor hidraulikus bakja az alapjárati rezgéseket fojtja el, a karosszéria merevségén pedig tovább javítottak. A réteges szélvédő mérsékli a szélzúgást, tökéletesítették az ajtószigeteléseket, és több hangelnyelő réteget helyeztek a kritikus pontokhoz. Mindezek hatására a Captiva fülkéjébe 3 decibellel kevesebb futómű- és motorzaj jut be!

Apró változások, megnyerőbb képességek

Belül nem történt drasztikus átalakítás, újak a műszerfali betétek, elvileg az anyaghasználaton is javítottak, de ennek nem igazán lehet kézzel fogható nyomát felfedezni. A műanyagok zöme rideg, könnyen karcolódó felületű, s néhol bizony kifejezetten olcsó hatást keltenek. A Captiva ilyen téren nem állja a versenyt a prémium-terepjárókkal, még szerencse, hogy azokénál a vételára is súlyos milliókkal kedvezőbb. A kormánykarima maradt a korábbi „malomkőnyi” darab, a szervorásegítés továbbra is túlzott, kevés a visszajelzés, és ütközéstől ütközésig sokat is kell tekerni rajta. Elektromos rögzítőfékkel látták el az autót, melynek révén a középkonzolban óriási, kétszintes rekeszt tudtak kialakítani. Felül dupla pohártartó kapott helyet, mely használaton kívül becsúsztatható a könyöklő alá, így egy mély, akár 1,5 literes palackot is elnyelő üregbe pakolhatunk. Az új fűtő- és hűtőberendezés hatékonyabb, kevesebb port és pollent enged a kabinba, a halkabb ventilátor pedig csendesebb üzemet szavatol.

A váltókar mögé került az elektromos rögzítőfék kapcsolója, mellette az ülésfűtés gombjai kaptak helyet. A kormánykerék továbbra is óriási A váltókar mögé került az elektromos rögzítőfék kapcsolója, mellette az ülésfűtés gombjai kaptak helyet. A kormánykerék továbbra is óriási

Az első ülések oldaltartása csekély, az ülőlap sem túl hosszú, a bőrkárpitozás a kanyarokban csak fokozza a csúszkálást. A második sor helykínálata partiképes, a jobban felszerelt változatokban pedig két szükségülés is helyet kapott a hátsóban. Utóbbi sorba csak rövid távon ültessünk felnőtteket, itt azért nem beszélhetünk térbőségről. Praktikus, hogy a jobb első ülés alatt fiók rejtőzik, a támlája pedig a lapjára hajtható, így a hosszabb tárgyak szállítása sem jelent kihívást. A raktár hét ülés esetén 97 literes, a kihasználhatóságot függőleges háló fokozza. Jobb a helyzet ötüléses felállásban, ilyenkor már átlagos, 447 literes a hátsó, mely maximum 1577-ig bővíthető. A kisebb tárgyak pakolásakor jól jön a külön nyitható hátsó szélvédő, melynek zárja a távirányítóról is oldható.

2,2-es gázolajos új automatával

A legnagyobb durranás a motortérben lapul, ez pedig a négyhengeres, közös nyomócsöves, 2,2-es dízel. Tesztalanyunkba a 163 lovas helyett az erősebb, 184 lóerős kivitel került, mely a korábbi 2,0 literesnél (120 vagy 150 LE) nemcsak fickósabb, hanem jóval kulturáltabb is. A korábban részletezett zajcsillapító intézkedéseknek köszönhetően finoman jár a dízel, hangja nem tolakodó, a 2000-es fordulattól jelentkező 400 Nm-es csúcsnyomaték több mint elegendő. Az automatikus váltóval felvértezett Captiva százas sprintje 10,1 másodpercig tart, rugalmassága meggyőző. Az új, immár hatfokozatú automata remekül illik a dízelmotorhoz, a váltások finoman, a korábbi szerkezethez képest gyorsabban mennek végbe, a hosszúra áttételezett hatodik jóvoltából sztrádán jóval takarékosabb és csendesebb az autó. A Captiva fordulatszámmérője 130 km/óránál épphogy 2000 fölé kúszik. A váltó másik előnye, hogy kompaktabb felépítése révén csökkent a szerkezet hosszirányú helyigénye, ennek köszönhetően nőtt a gyűrődési zóna és alacsonyabbra kerülhetett a gépháztető is.

Bőséges hely a második sorban Bőséges hely a második sorban

Alapesetben az első kerekek hajtottak, a 4×4-es rendszer csak szükség esetén avatkozik közbe. A vezérlés érzékeli a kerék túlforgását, az aktuális fordulatszámot, a sebességet, a perdületet és az ellenkormányzás szögét, majd ennek megfelelően osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengelyek között, mértéke akár 50:50% arányú is lehet. Új elem a dombsegéd, mely meredek emelkedőn a fékpedál felengedése után 1,5 másodpercig megőrzi a féknyomást. A futóművet a jobb kanyarvétel és a mérsékelt oldaldőlés jegyében átdolgozták, feszesebbre vették, aminek végeredménye az lett, hogy lemondhatunk a komfortos rugózásról, pedig egy „öszvér” járműnek ez is fontos eleme lenne!

Alaphelyzetben 97 literes a csomagtér, de öt üléssel már átlagos, 447 literes a raktér Alaphelyzetben 97 literes a csomagtér, de öt üléssel már átlagos, 447 literes a raktér

A legolcsóbb Captiva (2.4, 167 LE) 6,59 millióért vásárolható meg, a gyengébb, ötüléses dízel (163 LE) 6,99 milliótól indul. A tesztben szereplő 184 lóerős gázolajos 8,8 milliótól kelleti magát, a hozzá passzoló automatikus váltó felára baráti, 350 000 forint. Utóbbi kombinációnál a kisebb, gyengébb, csupán ötüléses kompakt modellek (pl.: Ford Kuga, Nissan X-Trail) is drágábbak, nemhogy a méretben a Captivához illő riválisok.

Hátulról minden maradt a régiben. A Captiva sokkal csendesebb, mint elődje volt Hátulról minden maradt a régiben. A Captiva sokkal csendesebb, mint elődje volt

Tetszett
frontrész megújulása
tágas belső
motor/váltó párosa
ár-érték arány

Nem tetszett
egyes műanyagok, illesztések
feszes rugózás
kormányzás

Összegzés
Jó ár-érték aránya mellett erős 2,2-es motorjával, új automatájával és nem utolsósorban dögös kinézetével is felhívja magára a figyelmet a Captiva. Sajnos maradtak a helyenként olcsó hatást keltő műanyagok, az eltérő illesztési hézagok és a „kályhaezüstös” foglalatban feszítő kvarcóra…

Chevrolet Captiva 2.2 D AT6
Összlökettérfogat: 2231 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 3800/min
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4673/1868/1756 mm
Tengelytáv: 2707 mm
Fordulókör: 11,87 m
Saját tömeg/teherbírás: 1978/635 kg
Csomagtér: 97/447/1577 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Fogyasztás város/országút: 10,0/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 11,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 203 g/km
A modell alapára: 6 590 000 Ft (2.4, 167 LE)
A tesztelt modell ára: 9 150 000 Ft