A fekete „fogvédő” kizárólag a feláras dakotavörös metálfény (112 500 Ft) és a fehér alapszín esetén rendelhető. Kár, hogy az oldalsó légbeömlő csak kamu A fekete „fogvédő” kizárólag a feláras dakotavörös metálfény (112 500 Ft) és a fehér alapszín esetén rendelhető. Kár, hogy az oldalsó légbeömlő csak kamu

A Bocanegra voltaképpen nem más, mint egy optikai csomag, melyet kizárólag a legcombosabb Ibizákhoz, nevezetesen az FR (1.4 TSI/150 LE vagy 2.0 TDI/143 LE) és a 180 lovas Cupra sportverziókhoz kínál a SEAT.

Esetünkben a csúcsmodell szolgált kiindulási alapként, amely agresszív szabású orrkötényével, fekete tükörházaival, 17 colos könnyűfém keréktárcsáival, piros féknyergeivel, diffúzorbetétes hátsó lökhárítójával és középen kivezetett, méretes kipufogójával már önmagában is elég harcias megjelenésű.

A kiegészítők ellenére meglehetősen spártai a műszerfal A kiegészítők ellenére meglehetősen spártai a műszerfal

Na most, akinek ez kevés a villantáshoz, s nem találja elég ütősnek a tüzes kis spanyolt, az feketére fényezett lökhárító-berakással és fényszórókerettel tuningolhatja tovább a látványt. Ezek után az álarcos SEAT garantáltan nem marad észrevétlen a forgalomban, képes „rettegésben” tartani a környéket, amerre csak jár.

Odabent is folytatódik a hatásvadászat

A 222 500 forintos Bocanegra készlet az utastérben ugyancsak kifejti hatását. Több helyen is feltűnik az ördögi „B” betű, továbbá piros cérnával varrták a látványos sportüléseket, az alján laposra nyesett háromküllős sportkormányt, a sebességváltó-szoknyát és a szőnyegeket, alumíniumpedálokat taposhat a vezető, míg a műszerfalra karbonutánzatú dekorbetétek kerülnek. A hangulatfokozó elemeknek köszönhetően izgalmasabbá vált ugyan a vezetési környezet, de továbbra sem hoz lázba igazán.

Easy-Entry funkció: viszonylag könnyű a ki- és beszállás Easy-Entry funkció: viszonylag könnyű a ki- és beszállás

Mindenesetre az üléspozíció sportosan alacsony, a kormány jó fogású, a műszerfal pedig könnyen áttekinthető, az audiorendszer kezelése viszont kész kihívás. Az Ibiza a négyméteres kisautóktól elvárható helykínálatot nyújtja, s az sem súlyos hátrány, hogy a Cupra kizárólag háromajtós kivitelben érhető el. Szerencsére a második sorba nem túl körülményes bemászni, egy kar meghúzására az anyósülés előrecsúszik, támlája a műszerfalra bukik, majd ezután vissza is talál a korábbi pozíciójába.

Átlagos méretű és bővíthető a csomagtartó Átlagos méretű és bővíthető a csomagtartó

Akár fekete szájú, akár nem, a Cuprában 1,4 literes, mechanikus kompresszorral és turbófeltöltővel izmosított benzinmotor tombol: 180 lóerős teljesítménye és széles tartományban kiaknázható, 250 Nm-es nyomatéka hétfokozatú, a kormány mögötti fülekkel is vezérelhető duplakuplungos automata sebességváltón keresztül nyüstöli az első kerekeket. Megy is az Ibiza, mint a veszedelem, a százas sprintet 7,2 másodperc alatt zavarja le, s közben lelkesítő, érces hangjával borzolja a kedélyeket. A motor pörgős és felettébb rugalmas, bármilyen fordulatról acélosan húz, a DSG-váltó pedig a legtöbbször jó ütemben kapcsol, ezért felesleges a billentyűkkel bajlódni.

A Bocanegra nem szájhős: van benne kraft!

Kanyargós szakaszon sincs miért szégyenkeznie a Cuprának, egyik-másik ellenfele azonban nagyobb vezetési élményt nyújt. Az elektromos szervokormány például túlzottan könnyű, így kevés visszajelzéssel szolgál, pedig az áttételezése közvetlen, s az irányváltások is gyorsak. Kemény felfüggesztéseivel jól fogja az utat és stabilan fordul a kocsi, de szűk kanyarokban a kelleténél hamarabb lecsúszik az ívről. Ezen még az sem segít, hogy az alulkormányzottsági hajlamot – a kerekek célzott fékezésével – XDS elektronikus differenciál csökkenti. Mindent összevetve szórakoztató, hétköznapi használatra azonban kissé kompromisszumos vállalkozás az Ibiza Cupra: egyrészt ott van a sprőd, pattogós rugózás, másrészt a gázpedál és a DSG-váltó túlságosan agresszív programozása. Emiatt óvatos gázadáskor is többnyire nagyobbat ugrik a kocsi, mint szeretnénk, ez pedig darabossá teszi a vezetést.

Az FR-nél 15%-kal keményebb a futómű és 5 mm-rel lejjebb ül a kocsi Az FR-nél 15%-kal keményebb a futómű és 5 mm-rel lejjebb ül a kocsi

TETSZETT
Bocanegra látványcsomag
acélos motor, kipufogóhang
gyorsulási élmény
elfogadható fogyasztás

NEM TETSZETT
túl könnyű kormány
túl érzékeny gázpedál/DSG
nehéz kényelmesen vezetni

ÖSSZEGZÉS
A SEAT-nál 5,9 millió forintot kérnek az Ibiza Cupráért, további 222 500-at pedig a Bocanegra csomagért. Noha kapható erősebb és jobb kis sportkocsi a piacon, de kevés látványosabb van…

SEAT IBIZA Cupra Bocanegra
Összlökettérfogat: 1390 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó+kompresszor
Max. teljesítmény: 132 kW (180 LE) 6200/min
Max. forgatónyomaték: 250 Nm 2000-4500/min
Hossz./szél./mag.: 4061/1693/1420 mm
Tengelytáv: 2469 mm
Fordulókör: 10,48 m
Saját tömeg: 1172 kg
Terhelhetőség: 425 kg
Csomagtér: 284 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Maximális sebesség: 225 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 148 g/km
Alapár (1.2 Reference): 2 699 750 Ft
A tesztelt modell ára: 5 904 750 Ft