ADAC nyárigumi-teszt: a Pirelli egyik abroncsát nem lehetett értékelni

2016. február 26. (péntek)

A német ADAC és az osztrák ÖAMTC autósklubok által közösen végzett nyárigumi-tesztben 32 abroncsot vizsgáltak. A vizes útfelületen viselkedés terén vannak a legnagyobb különbségek.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az ADAC és az ÖAMTC által közösen végzett nyáriabroncs-teszt legnagyobb meglepetése az volt, hogy a 185/65 R15-ös méretű Pirelli Cinturato P1 Verde abroncsot nem tudták értékelni a szakemberek, mivel az eltérő gyárakból származó abroncsszetteknél olyan nagy eltéréseket tapasztaltak a mérési eredményekben, hogy nyilvánvaló: kétféle abroncsot forgalmaz ugyanazon a néven az olasz gyártó, ezért nyugodt szívvel a független mérés végzői nem mondhatnak ítéletet az abroncsról.


Az természetes, hogy a tesztelés során eltérések vannak az egyes abroncsgarnitúrák között, de általában a mérési határon belül mozog a differencia, nem úgy a Pirelli kérdéses abroncsánál. Amikor az első, nagy eltérések megvoltak, a gumiteszt végzői biztonsági okokból még egy-egy abroncsgarnitúrát vásároltak az eltérő helyen gyártott abroncsokból, és azoknál is ugyanazt az eltérést tapasztalták, ezért kivették az értékelésből a gumit.

Egyébként örvendetes, hogy a tesztelt 32 garnitúrából (16 darab 185/65 R15, 16 darab 225/45 R17) 11 lett erősen ajánlható, széles a középmezőny, és csak három olyan abroncsot találtak, amelyet nem ajánlanak. Ma már elmondható, hogy a nedves útfelületen mutatott viselkedés terén vannak a legjelentősebb eltérések az abroncsok között. A nagyobb átmérőjű abroncsoknál néhány nagy név hiányzik a listából, ennek az az oka, hogy a teszt szervezői kereskedelmi forgalomban vásárolják meg az abroncsokat bő fél évvel a teszt előtt, és a  Goodyear, Dunlop, Bridgestone és a Kumho ekkor még nem forgalmazta az új abroncsát – ezek majd a jövő évi tesztbe tudnak csak bekerülni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 185/65 R15-ös abroncsok eredménye német nyelven az ADAC és az ÖAMTC weboldalán.

A 225/45 R17-es abroncsok eredménye német nyelven az ADAC és az ÖAMTC weboldalán.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
ADAC nyárigumi-teszt: a Pirelli egyik abroncsát nem lehetett értékelni

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér