1997 februárjában alapították meg civil és állami támogatással működő szervezetek az EuroNCAP programot, amely önkéntesen vizsgálja az európai piacon forgalomba kerülő autók biztonságát azzal, hogy egységesített követelmények alapján vizsgálja azok védelmét. Ahogy az autók, úgy az elvárások is folyamatosan fejlődtek az évek során, ezt azzal bizonyítják, hogy egy 1997-ben gyártott Rover 100-ast (mégse aktív piaci szereplőbe rúgjunk bele azzal, hogy olyan elvárások szerint vizsgáljuk az autóját, amelyre nem készülhettek fel…) és egy aktuális Honda Jazz-t vizsgáltak a legújabb teszten.
euroncap2
1997 óta 629 különböző autótípust vizsgáltak az EuroNCAP program keretében, igyekeznek mindig a legnagyobb darabszámban fogyó autókat tesztelni, aktuálisan 10-ből 9 eladott típus egy karosszériaváltozatának van értékelése – az eltérő helyen lévő ütközésienergia-elvezető szerkezeti elemek különbözősége miatt csak és kizárólag a tesztelt karosszériaváltozatra vonatkoznak az eredmények.
euroncap3
Jövőre megint szigorítanak a vizsgálaton, a gyalogosfelismerő rendszereknek sötétben is vizsgázniuk kell, és már a kerékpáros-felismerést is elvárják majd, a sávelhagyás-figyelő helyett pedig inkább a sávtartó-segédeket helyezik előtérbe. Ezen kívül már most dolgoznak a kutatók a 2020-2025 között bevezetendő új teszteken, amelyeknél leginkább az ütközések bekövetkezését elkerülő vagy azok súlyosságát mérséklő rendszereket vizsgálják majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!