A téli szezonkezdetet követően ismét egy hosszabb kihagyás után tértek vissza a csapatok a nyárias Európába a drámaira sikerült Argentin Ralit követően. Dél-Amerikában ugyanis teljesen felborult a papírforma. Nagy meglepetésre Kris Meeke vihette haza onnan a győztes trófeát. A brit pilótát az idén jó formában versenyző Mads Östberg követte a második helyen. A bronzérmes Elfyn Evans viszont pályafutása első dobogós helyezését gyűjthette be Argentínában.

Sebastien Ogier három verseny óta tartó győztes sorozata tört meg április végén, az argentin pampákon. Igaz a francia sztárpilóta nem saját hibájából esett ki. Volkswagenjének üzemanyag-ellátó rendszere hibásodott meg még a rali első napján. A Portugál Rali viszont nagyon fekszik Ogiernek és az Argentin Rali óta eltelt egy hónap elegendő volt a VW csapatának, hogy a hiba forrását feltárja és ennek eredményeként egy más specifikációjú Bosch márkájú üzemanyag befecskendezőt szereljen mindkét kocsijába a Portugál Rali idejére.

Ogier öt portugáliai megmérettetésből négyet megnyert, s most az ötödikre hajt. „Csak kedves emlékeim vannak a Portugál Raliról. Már négyszer nyertem ott, így a legutóbbi két alkalommal, a Volkswagennel. Úgy hallottam, hogy egy győzelem esetén beállítanám Markku Alén rekordját, aki az eddigi legtöbb Portugál Rali győzelemmel rendelkezik. Ez a célom. Nagyon örülök neki, hogy Markku lesz a csapat vendége a hétvégén. Már ismerjük egymást – nagyszerű fickó, nagyon tisztelem őt.” – szögezte le a VW franciája.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A címvédő pilóta kitért hétvégi nagy ellenfeleire is. Szerinte a Kris Meeke és Mads Östberg vezette Citroenek és a fordos Elfyn Evans nagyon meggyőző teljesítményt tettek le Argentínában. Rájuk érdemes lesz majd a hétvégén is figyelni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A Portugál Rali rendezői az újítások hívei, akik szinte egy teljesen új ralit álmodtak meg az idei évre. A rali helyszíne észak felé tolódott, ahol utoljára 2001-ben versenyeztek. Az élvonalbeli pilóták egyike sem szerzett tapasztalatot azokon az utakon, így mindenki számára nagy kihívást jelent majd a hétvégi rali. Korábban a híres Fafe Rally Sprintet a versenyt megelőző hétvégén rendezték meg Portugáliában, ahol a ralisok bemelegíthettek a versenyre. Idén ez elmaradt, s helyette az utolsó napon a Fafe gyorsasági szakaszon kétszer is áthajt majd a mezőny. Másodjára ez lesz a Power Stage.

A rali

A rali főhadiszállása idén egy új helyen, Portótól északra, Matosinhosban lesz berendezve. A csütörtöki rajtceremóniát követően GuimarÃesben egy esti szuperspeciális szakaszt teljesít majd a mezőny a Lousada Rallycross pályán. Az első teljes napon, pénteken, Ponte de Lima körüli szakaszokon hajt majd a mezőny, nem messze a spanyol határtól. A szombati nap lesz a rali leghosszabbja, hogy aztán vasárnap már csak három szakasszal, közte a klasszikus Fafe gyorsaságival kelljen megküzdenie a ralisoknak. A rali 16 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 351,71 kilométert tesznek ki.

A világbajnokság állása az Argentin Rali után:

Pilóták 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 84 pont 2. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 51 pont 3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 47 pont 4. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 41 pont 5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 35 pont 6. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 35 pont 7. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 30 pont 8. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 26 pont 9. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 19 pont 10. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 12 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 103 pont 2. Hyundai WRT 85 pont 3. Citroën WRT 85 pont 4. M-Sport WRT 71 pont 5. Jipocar Czech National Team 32 pont 6. Volkswagen Motorsport II 15 pont 7. Hyundai Motorsport N 9 pont 8. FWRT SRL 3 pont

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!