Elfyn Evans kevésbé szerencsés hétvégén van túl. A walesi pilóta az első naptól kezdve vezetett a ralin, s már a kezében érezhette a győztes trófeát. A rali elején a szerencse is mellé állt. A rali egy pontján több, mint egy perces előnyre is szert tett köszönhetően tartós gumijainak és kedvező rajtpozíciójának. Később Evansen kifogott a technika ördöge. Apró-cseprő gondjai mellett törött hátsó diffúzora miatt is aggódhatott. Thierry Neuville kezdte ledolgozni hátrányát és már alig volt lemaradva az utolsó nap megkezdésekor. Evans próbált távolabb kerülni, de ekkor fékgondjai akadtak, s az utolsó Power Stage-en a Hyundai pilótájának sikerült is megelőznie őt és begyűjtenie a végső győzelmet.

„Rossz, hogy ilyen kevés különbséggel vesztettem annyi történés után. Nekimentem egy hídnak és ez okozta a különbséget. Nehéz, hogy egy akkora nagy előny után vesztettem, de ezt részben magamnak köszönhetem és erősebben kell kijönnöm ebből, hogy nyerhessek a jövőben.” – nyilatkozta letörten Evans.

Bár végül csak az ezüstérmes helyen futott célba, Evans teljesítménye kiemelkedőnek mondható. Eddig mindössze kétszer tudott ugyanis dobogós helyezést elérni a Rali Világbajnokságban. Neuville teljesítménye sem lekicsinylendő. Egy nehéz első napot követően a hatodik helyről verekedte fel magát az élbolyba, s végül szerezte meg a győzelmet, idén zsinórban másodszor. A szezon első két raliján elszenvedett bakik után összeszedte magát, s jelenleg harmadik az egyéni ponttáblán két ponttal lemaradva a második Latvala mögött.

A világbajnokságban továbbra is Sebastien Ogier vezet, de ezúttal csak a negyedik helyre tudta célba kormányozni Fordját. Elsőként rajtolva neki jutott az útsepregető szerepe, ami visszavetette erőfeszítéseit. Észt csapattársa, Ott Tanak mögött sikerült célbaérnie. Jari-Matti Latvala ötödik lett, így további értékes pontokat gyűjtött a Toyotának, s megerősítette második helyét a pilóták között. Hayden Paddon és Juho Hanninen a hatodik és hetedik helyeket foglalták el. Dani Sordo nyolcadik lett, bár ezt Lorenzo Bertellinek köszönheti, aki legjobb rali világbajnokságbeli szereplését kiesése miatt vesztette el.

A dobogóért harcolva egy sziklának csapódott és kiesett Mads Östberg. A norvég pilóta visszatért a versenybe és végül kilencedik lett Pontus Tidemand előtt. Östberg a rali során még a rajongók segítségét is igénybe vette egy Facebook posztban, mivel az egyik gyorsaságin elhagyta a diffúzorát. Tidemand egyébként tizedik helyével begyűjtötte a WRC2 győzelmet.

Ismét hosszú – három hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2017. május 18-21. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. 2016-ban Kris Meeke meglepetésgyőzelmet szerzett Portugáliában. A második helyen Andreas Mikkelsen ért célba úgy, hogy az utolsó nap során lepipálta csapattársát, a címvédő Sebastien Ogier-ét.

2017-es Argentin Rali eredménye

1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:38:10,6
2. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta WRC 3:38:11,3
3. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta WRC 3:38:40,5
4. Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 3:39:35,3
5. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris WRC 3:39:58,7
6. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:45:53,3
7. Juho Hanninen (FIN) Toyota Yaris WRC 3:49:27,5
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:52:54,7
9. Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta 3:53:21,9
10. Pontus Tidemand (SWE) Skoda Fabia 3:55:42,7

A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:

1. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 102 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 86 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 84 pont
4. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 66 pont
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 51 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 42 pont
7. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 33 pont
8. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 33 pont
9. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 27 pont
10. Juho Hanninen (FIN) Toyota Racing WRC 15 pont

Gyártók

1. M-Sport WRT 162 pont
2. Hyundai Motorsport 140 pont
3. Toyota Racing WRC 99 pont
4. Citroen WRT 71 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!