WRC: Ogier triplázott Monacóban

2016. január 25. (hétfő) Amber PR

Sebastien Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta: a csúcson. A Volkswagen boldogságát csak fokozta az Andreas Mikkelsen által megszerzett második helyezés. Thierry Neuville harmadik helyével megmutatta a Hyundainak, hogy még nem szabad leírni őt, kiválóan tud még versenyezni.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Sebastien Ogier domináns teljesítményt nyújtott a 2016-os szezon első raliján. Kris Meeke a Citroenjével tudott egyedül a közelébe férkőzni a rali elején, de később kénytelen volt feladni a versenyt autójának sebességváltójának meghibásodása miatt (egy kőre ráhajtott és az tette tönkre autója köztes hűtőjét). Ezután már tiszta volt az út a VW pilótája számára a dobogó legfelső fokára, a 16 gyorsasági szakaszból nyolcat meg is nyert. Ogier végül több, mint két perces előnnyel nyert és még a Power Stage győzelmet is behúzta. Így a címvédő pilóta maximális pontokkal hagyhatja el Monte-Carlót.


Andreas Mikkelsen nagy csatát vívott Thierry Neuville-lel a második helyért, ami eddigi legjobb eredménye ezen a megmérettetésen. Bár bevallotta, hogy nagy szerencséje volt abban, hogy Meeke és VW-s csapattársa, Jari-Matti Latvala kiesett, még így is nagy küzdelmek árán tudta az ezüstérmet elcsípni a sikerekre éhes Neuville előtt. A belga pilóta nem várt problémákba ütközött az utolsó előtti gyorsasági szakaszon, így a bronzérmes helyre kormányozta célba az új Hyundai i20-ast, amely nagyon szépen mutatkozott be első futamán.

Jari-Matti Latvala még a szombati napon letért az útról és elütött egy fotóst. Tettét levideózták és nagy felháborodást keltett. Miután a finn pilóta nem állt meg megnézni, hogy minden rendben van-e a fotóssal, pénzbüntetést kapott és egy egy versenyre szóló - felfüggesztett - eltiltással is „gazdagodott”. Mads Östberg első versenyén az M-Sport Fordjának volánja mögött nem is futott rossz versenyt. Bár a norvég pilóta tavaly felfért a dobogóra, most új csapattal és új navigátorával a negyedik helyig tudott elérni. Bár az előtte állókat nem tudta megközelíteni, elég nagy előnyre tett szert ahhoz, hogy az utána jövők veszélyt jelenthessenek rá.

Így volt ezzel a Citroen protezsáltja, Stephane Lefebvre is, aki az ötödik helyre vitte célba autóját. Alig négy másodperccel mögötte autózott a 2014-es Monte-Carlo Rali második helyezettje, Bryan Bouffier, de a francia a 13. gyorsaságin nekiment egy falnak, és már nem tudta folytatni a versenyzést. Bár Meeke eredménytelensége nagy csalódás volt a Citroen számára, Lefebvre ötödik helye valamelyest megédesíti a francia gyártó hétvégéjét.

A Hyundai által előrébb léptetett Dani Sordo ralija nehezen indult, de később magasabb tempóra kapcsolt. Végül az utolsó nap Bouffier kiesése és Tanak óvatos vezetése hozzásegítette a spanyolt a hatodik helyhez. Ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyének köszönhetően még két ponttal gazdagodott. Tanak visszafogott debütálást nyújtott új csapatával, a DMACK-kel, s a hetedik helyért járó pontokkal gazdagodott.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok áldozattal járt a szezonnyitó rali. Meeke, Latvala és Bouffier mellett a kiesők között láthatjuk Hayden Paddon, Robert Kubica és a fiatal fordos Eric Camilli nevét is. Ez utóbbiak mind ugyanannak a jeges jobbkezes kanyarnak estek áldozatul a 3. és 6. gyorsasági szakaszon. A WRC2 kategória első helyezettje Elfyn Evans lett a nyolcadik. Őt, Esapekka Lappi követi a kilencedik helyen. Az első tizet a veterán német Armin Kremer zárja, aki egyben a WRC2 kategória ezüstérmese is.

2016-ös Monte-Carlo Rali eredménye

1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 3:49:53,1
2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 3:51:47,6
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:53:11,0
4. Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 3:54:40,8
5. Stephane Lefebvre (FRA) Citroën DS3 3:57:28,7
6. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 4:00:28,6
7. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 4:01:33,0
8. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 4:08:23,9
9. Esapekka Lappi (FIN) Skoda Fabia 4:10:34,1
10. Armin Kremer (GER) Skoda Fabia 4:10:37,0

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. február 11-14. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. 2015-ben be is jött a papírforma Jari-Matti Latvala győzelmével, de az tavaly felborult. Sebastien Ogier olyan jó formában kezdte az évet, hogy Monte-Carlo után Svédországban is győzedelmeskedett.

A világbajnokság eredménye a Monte-Carlo Rali után:

Egyéni

1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 28 pont
2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 19 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 15 pont
4. Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 12 pont
5. Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont
6. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 10 pont
7. Ott Tanak (EST) DMACK WRT 6 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 4 pont
9. Esapekka Lappi (FIN) Esapekka Lappi 2 pont
10. Armin Kremer (GER) BRR Baumschlager Rally Team 1 pont

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
WRC: Ogier triplázott Monacóban

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér