A H-Moto Team 24 éves motorosának, Németh Balázsnak ez lesz összességében immár a negyedik szezonja a Superbike világbajnokság fő betétsorozataként futó Supersport 600-as világbajnokságon, ahol már 2008-ban is rajthoz állt nyolc futamon, majd 2011-ben és 2012-ben már teljes szezont futott. Balázs a mostani két tesztnapon 85 kört tett meg Hondája nyergében.

Hétfő délelőtt egy új motorblokkot járatott be, délután pedig telemetriai problémák hátráltatták az ő és a csapat munkáját, ám nem telt haszontalanul a nap: olyan problémákra találtak megoldást a cseh csapat szakemberei, amik később, a versenyhétvégék alkalmával már fájdalmasan érinthették volna Balázst, míg most, a tét nélküli tesztnapon talán kevésbé. A hétfői napot így végül a 23. helyen zárta a magyar pilóta a 34 fős mezőnyben, míg kedden tovább javított, több mint kilenc tizedmásodpercet faragott le előzőnapi legjobbjából, és végül a 27. helyen zárta a tét nélküli gyakorlást, fél másodperccel megjavítva saját tavalyi phillip islandi legjobbját.

Az időeredményeknél és az elért helyezéseknél viszont most sokkal fontosabb volt a sok-sok megtett kilométer, a felmerülő problémák orvoslása, az összegyűjtött adatok elemzése, egyszóval: az elvégzett munka, amelynek az egész szezon során hasznát veheti majd Balázs és csapata. Ráadásul, az sem utolsó szempont, hogy mindössze napok választják el a pilótákat a szezon első futamától, az Ausztrál Nagydíjtól, így a lehető legnagyobb butaság lett volna a részükről egy esetleges bukásba és az ezzel járó sérülésbe hajszolniuk magukat a teszten. A phillip islandi ring új aszfaltozása sem könnyítette meg a helyzetüket, amely a Superbike világbajnokság egyik sztárversenyzője, Marco Melandri szerint olyan, mint egy motokrossz pálya, és az elmúlt napokban újabb gyűrődések keletkeztek rajta. Ebből fakadóan az átlagnál több bukás tarkította a mostani teszt eseményeit, a Superbike egyik vb-esélyes pilótája, Tom Sykes például csuklóját törte egy bukás alkalmával.

Németh Balázs és a Hondája viszont egyben, és a fokozatos, lépcsőzetes fejlődés, valamint a türelmes munka remélhetőleg a pénteken kezdődő ausztrál versenyhétvégén meghozza majd számára a remélt végeredményt. Németh Balázs: „Véget ért phillip islandi két napos tesztünk. Mindkét nap keményen dolgoztunk. A kényszerpihenők ellenére 85 kört töltöttem a pályán. Az edzést az új blokk bejáratásával kezdtem, melyet élesben az időmérőkön fogok használni. A két nap során több áttételt és futómű, illetve csúszó kuplung beállítást teszteltünk. Minden pályára lépés során sikerült gyorsulnom. Az 1:35.37-es köridőm kb. fél másodperccel jobb, mint tavaly volt, de ez pillanatnyilag csak a 27. helyre elegendő. A köridők sokat gyorsultak a tavalyihoz képest, ami részben a pálya új aszfalt burkolatával, részben a mezőny megerősödésével hozható kapcsolatba. Nagyon tömör a tabella. Köztem és a 9. helyezett Roccoli között mindössze egy másodperc a különbség. Úgy érzem, nem a motorteljesítmény, hanem elsősorban futómű-problémák miatt nem sikerült többet gyorsulnom. A két nap pihenőt a futómű elemzéssel töltjük. Remélem, találunk megoldást a problémára, ami a rajtrácson több pozíciót jelenthet. Péntektől újult erővel folytatjuk a megkezdett munkát, mely remélem, több tizedmásodpercben mérhető eredményt hoz.”

A 2013-as Supersport világbajnokság szezonnyitó Ausztrál Nagydíjának programja magyar idő szerint csütörtök éjfélkor (helyi idő szerint péntek délelőtt 10 órakor) veszi kezdetét a 45 perces első szabadedzéssel, melyet magyar idő szerint 3 óra 45 perckor az első időmérő edzés követ majd. A vasárnap hajnali 3 óra 30 perckor elrajtoló futamot az előzetes programterv szerint az Eurosport élőben közvetíti. A mezőnyben Németh Balázs mellett két másik kiváló magyar motoros, Talmácsi Gábor és Tóth Imre is ott lesz, érdemes lesz hát korán kelniük a rajongóknak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!