Elsőre talán „fejnehéznek” tűnhet a Combi, a markáns A-oszlop és az enyhén ereszkedő tetővonal miatt kissé hangsúlyos az autó frontja. Kombiról lévén szó nagyobb hátsó túlnyúlásra is számítanánk, de aggodalomra semmi ok, a csomagtér a lecsapott far ellenére is jókora.

480 literes, átlagosan variálható raktér

Hátulról csemegézve haladjunk előre, hiszen egy kombi a faránál kezdődik! A hátsó ajtó felnyitását követően már csak a rolót kell elhúznunk, hogy hozzáférjünk a közel fél köbméteres térhez. A Fabia kategóriájának felső határait súrolja, elég csak az Opel Astra Caravant említeni, mely alaphelyzetben mindössze 10 literrel nagyobb helyet kínál a poggyászok számára. Dicséretes értéknek számít a 480 liter, ráadásul mindenütt sík oldalfalakkal találkozunk. Apró figyelmesség, hogy a csomagtérroló fix sínben csúszik, az elhúzásához nem szükséges kiakasztanunk azt, elég, ha rátenyerelünk a fogantyúrészre, és máris visszaugrik a házába. Az alacsony küszöbmagasság miatt kényelmesen tudunk pakolni, nem kell megerőltetően magasra emelni a nagyobb holmikat. A jobb és a bal oldalon is találunk egy-egy üreget, melyek gumihálók segítségével remek tárolórekeszek, s a 12 voltos dugaljról sem feledkeztek meg – az ilyen részletek teszik igazán praktikus autóvá a Fabiát.

Persze semmi sem tökéletes, a 60-40% arányban osztva dönthető támlák még rendben lennének, csak az ülőlap felhajtása után látszanak a csupaszon hagyott szivacsfelületek. Ha igazán hosszú tárgyakat szeretnénk berakodni, gondot jelenthet, hogy lépcső keletkezik az utastér felé, még akkor is, ha az ülőlapokat előredöntjük. Ezen „bakik” nélkül elfektetve akár egy jókora, 170-180 cm magas szekrény hazaszállítása sem lenne lehetetlen. A fejtámlák nincsenek az ülésbe süllyesztve, így azokat még ki is kell vennünk, mielőtt nekiállnánk a bővítésnek. Ilyen szemszögből okosabb és igényesebb megoldás a Peugeot 207 SW ülésledöntési mechanikája: elég csak a támlák szélén elhelyezett reteszt kioldani, s az ülőlapok maguktól előrebuknak, a támlák rájuk dőlnek, így biztosítva a teljesen sík felületet. Nemcsak a raktérméret, hanem a terhelhetőség (515 kg) is rendben van, látszik, hogy valódi pakolós autónak tervezték a Combit.

Méretes utastér, takarékos dízelmotor

A térkínálat elöl-hátul elfogadható, szűkösségről nem beszélhetünk, csak a második sor középső utasa szenvedhet némi klausztrofóbiában. A vezető helyzetét nagyban megkönnyíti az állítható ülés- és kormánymagasság. Az oldalsó tükrök nem amolyan divat diktálta cseppformájúak, hanem jókora, vaskos darabok, korrekt használhatósággal. Az első – szintén állítható magasságú – könyöklő tárolót rejt magában, a kesztyűtartó felett megbújik még egy, a váltókar előtt pedig italospalackokat is biztonságosan tárolhatunk. Itt kaptak helyet az ülésfűtés gombjai. Az elődhöz képest kategóriákkal kényelmesebbek az első sor ülései, nemcsak nagyobbak lettek, változtattak a szivacsozás keménységén is, csak az ülőlap rövidsége miatt ráncolhatjuk össze szemöldökünket.

A kormányzás és a futómű is ideális, de az ötfokozatú manuális váltóban sem fogunk csalódni. Az autó karosszériája forszírozott kanyarokban sem hajlamos jelentős dülöngélésre, terheletlen állapotban azonban a fara megindulhat keményebb terhelésváltás hatására. A gépháztető alatt régi ismerős kerreg – sajnos, szó szerint. Az 1,4-es, háromhengeres dízel sosem a csendes és finom járásáról volt híres, nem ártott volna némi plusz hangszigetelő anyagot alkalmazni, hidegen kifejezetten fület próbáló feladat a „traktorhang” elviselése. Ellenben ott a baráti fogyasztás, nálunk átlagosan 5,5 liter gázolajat kortyolt, a hatótáv ezzel elérte a 800 km-t.

Autópályán haladva kezdjük igazán érezni, hogy hiába a 195 Nm-es maximális nyomaték, ez nem az 1.4 TDI terepe. A 130-as tempót azért tudjuk vele tartani, de e fölé ne nagyon menünk – ilyenkor megugrik a fogyasztás, a fokozódó motorhangról már nem is beszélve. Egy átlagos családnak – két felnőtt, két gyerek – hasznos társa lehet a Fabia Combi, a kis 1,2-es benzinessel és puritánabb, Classic felszereltséggel pedig már 2,9 milliótól hazavihető a méretes Skoda. Aki dízelre szavaz, annak minimum 3,6 milliót kell leszurkolnia a 70 lovas változatért.