Hamarosan megjelenik majd a JCW almárka által felkészített közúti elektromos Mini, a várható változásokról a most bemutatott, a Formula E világbajnokság felvezetőautójaként dolgozó Pacesetter tanulmány árulkodik, annak a nevében szerepel még az „inspired by JCW” kitétel is.

A karosszéria megszokott átalakítását megfejelték sárga villogókkal és rendhagyó fényezéssel, de lényegében már az elkövetkező utcai autót látjuk, hiszen egyedi felvezetőautónál nem szempont, hogy az új légterelőket a BMW Motorsport mérnökei konstruálják, és azok nem csak a leszorító-erőt javítják, de a tömeget is csökkentik. Mivel nincs szükség a felső légbeömlőre a hűtés biztosítására, azt teljesen befalazzák, és így kiemelt helyre került a Mini Electric jelzés. Az alsó légbeömlőknél látható nagy méretű szögletes nyílások az első fékekhez hűtőlevegőt szállító csatornák bejáratai.

A kerékjárat-szélesítéseket légterelő peremet kaptak, így a formatervezők végre hasznossá tudták tenni a villanymotoros modell hasmagasság-növekedése miatt vastagabb műanyag betéteit. Az új légterelőket egyébként 3D-nyomtatással készítették el karbonból. A kerékjáratokba 18 col átmérőjű, négy duplaküllős kovácsolt felniket tettek. A színvilág egyébként a JCW almárka és a Mini Electric színvilágainak egyesítésével jött létre, az alapszín mattszürke, hátra fóliázással viszik fel a Highspeed Orange-Curbside Red színátmenetes részt.

A felvezetőautó sajátja a sárga villogókat is magába foglaló, szintén 3D-nyomtatással készített tetőszárny, az utasteret kipakolták, hátra bukókeret került, előre pedig hatpontos övekkel rendelkező kagylóüléseket szerelnek, amelyek nem állíthatóak, hanem 3D-nyomtatással habból készített betétekkel lehet a használóhoz igazítani őket. A műszerfal karbonból készül, megszabadultak a központi kijelzőtől.

Nem nyúltak a Mini Cooper SE hajtásához, de a mintegy 130 kg-os tömegcsökkentés miatt így is fürgébb lett a 184 LE/280 Nm teljesítményű hajtómotorral szerelt Mini Pacesetter inspired by JCW. A 0-100 km/óra gyorsulás 7,3 helyett 6,7 másodpercig tart, a munka, tehát a mezőny felvezetése közben fontosabb rugalmassági érték, a 80-120 km/óra gyorsulás 4,6-ról 4,3 másodpercre rövidült. Állítható rugóstagokat használnak a felfüggesztésben, a nyomtávot 10 mm-rel kiszélesítették, a 245/40 R18 méretű Michelin Pilot Sport abroncsok megegyeznek azzal, amit a Formula E versenyautók első tengelyén használnak.