A műhely, avagy a JAS-szülőszoba. Kis képünkön a lapunknak nyilatkozó Mads Fischer (balról) és dr. Maurizio Ambrogetti, a cég alapítója és elnöke

A globális hírverésnek szánt Genfi Autószalon elmaradt ugyan, ám mi még jóval előtte személyesen láthattuk a 320 lóerős kompakt hothatch 2020-as verzióit. A Civic Type R Sport Line kiadása az eddig ismertnél józanabb optikai körítést kapott, és a futóművét is a hétköznapibb igénybevételhez igazították. A Limited Edition már más tészta, hiszen a súlycsökkentés érdekében számos extrát kipakoltak belőle, bizonyos helyeken könnyített alkatrészeket vetettek be, így össze is jött 47 kg diéta. Hogy legyen még egy csavar a történetben, utóbbi masinából mindössze 100 példányt gyártanak az európai piacra – alighanem gyorsan elkapkodják…

A kisszériás, könnyített Type R mellett Tiago Monteiro pózol

A JAS Motorsport székhelyén járva természetesen a túraautózás is fókuszba került, íme néhány fontos tény az arlunói cég és a Honda közös aktivitásáról. A Túraautó Világkupában, a WTCR-ben és a világ összes TCR-bajnokságában szereplő Honda Civic Type R TCR modellt az olaszországi JAS Motorsport tuningcég építi meg. A vállalat, amely 3500 négyzetméteren, három műhelyben működik, 1995 óta létezik és 1998 óta a Honda partnere. A Túraautó-világbajnokságon (WTCC) és annak utódjában, a WTCR-ben csak a JAS Motorsport által átépített és felkészített autók értek el sikereket a Hondának. A JAS–Honda duó összesen 32 győzelmet és 2 vb-címet jegyzett. A legsikeresebb magyar autóversenyző, a WTCR tavalyi bajnoka, Michelisz Norbert 2017-ben egy JAS–Honda Civickel lett vb-második.

A JAS és a Honda partnersége immár 22 éves

A versenyautó születéséről a dán Mads Fischer, a vállalat üzletfejlesztési vezetője adott tájékoztatást. „Miután a Hondától megérkeznek a csupasz karosszéria és a szükséges alkatrészek, levágjuk az autó tetejét, beillesztjük a bukókeretet, majd elvégezzük az összes többi karosszériamunkát. A tetőt visszahegesztjük, ezután jön a fényezés, majd a tényleges összeszerelési munka, ami 3 szakaszból áll. Elkészül az autó belseje, bekerül a műszerfal, az üzemanyag-ellátó rendszer, a tank, a kábelezés, a fékrendszer, felkerülnek az ajtópántok és az ajtók. Ezután a hátsó futómű és a kipufogórendszer kerül be, míg utoljára az autó eleje készül el, beépítjük a motort, a váltót és az első futóművet is. Ha az autó kész, jönnek az ellenőrzések és a beállítások, míg legvégül teszteljük az autót minden átadás előtt. Egy Honda Civic Type R TCR modell 390-400 munkaóra alatt készül el. 205-210 órát tesznek ki a karosszériamunkálatok, az összeszerelési fázisok pedig 160-165 órát vesznek igénybe. Az ellenőrzés, a beállítás és a teszt 25-35 órányi munkát tesz ki. A JAS Motorsportnál 5 vezető, 20 mérnök és 30 szerelő dolgozik, szorosan együttműködve a Honda versenyrészlegeivel, mind Japánban, mind az USA-ban. Ha vevőink kérik, az átadásnál külön versenymérnököt is biztosítunk számukra.

A Sport Line diszkrétebb optikai csomagot kapott, a Limited Editionnél a lemezek alatt van a lényeg