Bőséges krómozás, középpontban a klasszikus sebességmérővel. Fotó: Balogh Bence

Nem unatkoznak mostanában a Harleynál, hiszen a márka történetének talán legnagyobb átalakulása előtt áll. Érkezik a túraenduró, hamarosan már vihetők az elektromos LiveWire első példányai, és persze folyamatosan figyelik a trendeket, hogy milyen réseket lehetne betömni az egyébként roppant széles palettán. Szükség is van az újításra, hiszen ha szépen, lassan is, de az eladások csökkennek, tavaly például Európában 5,4, világszerte pedig 5,2%-kal kevesebb motort szállítottak ki, mint egy évvel korábban.

A háttámla ellenére az utas ülése szinte csak jelképes

Többek között a Sport Glide is hozzájárulhat ahhoz, hogy pozitív irányba változzanak a dolgok, ugyanis a kategóriák határán egyensúlyozó öszvérmotorok egyre népszerűbbek. Egészen pontosan arról van szó, hogy ha valaki túlságosan drabálisnak tartja a Touring modelleket, de adott esetben háttámlás utasülést és oldalkoffereket is szeretne, ezt a Sport Glide-dal megkapja. Az pedig szintén nem mellékes, hogy sok részlete inkább emlékeztet egy cirkálóra, mintsem egy hagyományos túramotorra – piros és metálnarancs színben is rendelhető! A kisméretű fejidom pár mozdulattal levehető, és az oldaldobozokat is úgy alakították ki, hogy egyszerű legyen megszabadulni tőlük, ha például városban fogunk motorozni. Az egy kézzel nyitható kofferek (a kettő együtt 25 literes) nagyon praktikusak, egy hétvégi túrára elegendő csomagot simán elnyelhetnek.

Hátulnézetből nem olyan vaskos, mint a Touring modellek. Pedig a tömege nem csekély…

Ha viszont elindulunk, rögtön feltűnik, hogy ezt a motort bizony jó minőségű utakra tervezték. A központi rugóstag ugyan állítható, de az úthibák próbára teszik az egyenes háttal ülő vezetőt. Az is érdekes, hogy mennyire finoman jár az 1746 cm3-es, V2-es blokk. Szó sincs arról, hogy alapjáraton rángatna vagy rázkódna, nagyon is kiegyensúlyozott, és hangja a várakozásokkal ellentétben visszafogott – utóbbi problémát a Screamin’ Eagle kipufogó megrendelése orvosolhatja.

Praktikusak a levehető kofferek

A hárommázsás tömeg mozgatása természetesen nem okoz problémát egy 145 Nm-es nyomatékot termelő blokknak, a hosszú váltóáttételezés ellenére az erőtartalék több mint elegendő. Bár az előretolt lábtartókat elsőre szokni kell, az üléskomfortra nem lehet panaszunk, a Sport Glide hosszabb utak megtételére is alkalmas annyi kitétellel, hogy a szerény méretű fejidom miatt a szélvédelme értelemszerűen nem olyan hatásos, mint egy klasszikus túramotornak. Ettől függetlenül ügyesen lavírozik az említett két kategória között a Harley újdonsága, mely nettó 15 170 eurós alapárával nem éppen olcsó mulatság.

Harley-Davidson Sport Glide
Lökettérfogat: 1746 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: n.a.
Max. nyomaték: 145 Nm 3250/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1625 mm
Ülésmagasság: 675 mm
Üzemanyagtank: 18,9 l
Gumi elöl/hátul: 130/70 R18/180/70 R16
Menetkész tömeg: 317 kg
Nettó alapár: 15 170 euró regisztrációs adó nélkül