Nincs nagy meglepetés a forma tekintetében, a Volkswagen Santana elnevezésű lépcsős hátú autója pontosan úgy néz ki, ahogy a márka többi hasonló felépítésű autója. De ez még nem minden: a nálunk is megvásárolható Jettához képest mindössze 14 mm-rel rövidebb a karosszéria, egyébként mm-re egyezik minden főbb méret (szélesség, magasság, tengelytáv)! A csomagtér 480 literes.

Azonban érdemes megemlíteni, hogy amíg a Jetta egy Kínában is normál autónak számít, addig a Santanával az olcsóautók között próbálnak hódítani, a Nissan Sunny és a Chevrolet Sail ellenfelének szánják az autót. Az utastérben a szokásos uniformizált belsőt találjuk, a Highline szinten kétszínű fekete/bézs a műszerfal és ál-fabetét is van, nem is beszélve a hat légzsákról, az ABS-ről és az elektronikus menetstabilizálóról.

Két erőforrás közül lehet választani, mindkettő az EA211-es család tagja, hengerenként négy szelepesek, és költség okok miatt semmi egyéb műszaki csemege nincs bennük. Az 1,4-es alapváltozat 90 lóerős, az 1,6-os 110 lóerőt tud, mindkettőhöz ötfokozatú kézi váltót adnak, amelyet felár ellenében hatfokozatú, hagyományos automatára lehet cserélni. Decemberben indul az új Volkswagen Santana forgalmazása, a vételárak még nem ismertek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!