Az NC700X-et nem egyszerű kategóriába sorolni, röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy egy közepes méretű túramotor, amit arra találtak ki, hogy ha letérünk vele rosszabb minőségű útra, ott se jöjjön zavarba. A tervezésnél meghatározott másik fő csapásirány a költséghatékonyság volt, ami több dologban is megmutatkozik. Számos ponton, például a műanyagok kidolgozási minőségén és az egytárcsás első féken is tetten érhető a spórolás, ugyanakkor 1 760 000 forintos ára igen barátságos, a formája pedig nagyon eltalált.

Ilyen lenne az univerzális kétkerekű?

A Honda jól felismerte azt, hogy egyre több európai országban már a motorvásárlók is odafigyelnek arra, hogy a kiválasztott kétkerekű mennyire takarékos. Ezért gyakorlatilag tiszta lappal kezdték tervezni a 670 cm3-es, soros kéthengeres blokkot, az eredmény pedig egy valóban étvágytalan, nem teljesítményre kihegyezett aggregát. A 3,8 literes tesztfogyasztás és a közel 400 kilométeres hatótáv előtt le a kalappal, de vajon hol van a trükk? Nincs különösebb ördöngösség az egészben, alacsony fordulatszámon is kellően nyomatékos a 48 lóerős blokk, így egészen kis tempónál is bírja a magas fokozatokat, s gyakorlatilag egyáltalán nem igényli a pörgetést.

A dolog árnyoldala, hogy kis túlzással olyan a sorkettes gép karaktere, mint egy dízelmotoré: hirtelen jól megindul, de sokáig nem is érdemes pörgetni, mert az ereje helyett csak a hangja nő, meg hát 6500-nál már belefutunk a leszabályozásba.

Informatív, de erősen tükröződik a digitális műszerfal Informatív, de erősen tükröződik a digitális műszerfal

Az NC700X tehát nem azoknak való, akik az ötjegyű fordulatszámoktól jönnek lázba, de szerencsére a motor praktikus oldala mindent ellensúlyoz. Úgy tehetünk meg vele több száz kilométeres utat, hogy eszünkbe se fog jutni, hogy ideje lenne nyújtózni egyet. Legalábbis a magas vezetőknek tökéletes az ülés-lábtartó-kormány „háromszög”, s a kisméretű plexi ellenére a szélvédelem is meglepően jó. Másrészt az utasnak sincs rossz dolga, illetve a 150 mm-es rugóút miatt nem csak tükörsima aszfalton boldogul: a legtöbb motor számára oly alattomos útfelgyűrődések sem hozzák ki a sodrából a futóművet, ami természetesen az utas szempontjából sem mellékes. Pedig itt aztán szó sincs arról, hogy nagyon az igényeinkre lehetne állítani a futóművet.

Micsoda bendő! 22 liternyi helyre pakolhatunk Micsoda bendő! 22 liternyi helyre pakolhatunk

Elöl nincs beavatkozási lehetőség, míg hátul az előfeszítésen állíthatunk egy körmös kulccsal. Ha viszont az út minősége is engedi, hogy fokozzuk a tempót, rájövünk, hogy az erős felegyenesedési hajlam miatt nem érdemes nagyon feszegetni a határokat. No persze az egytárcsás fék miatt sem nagyon való kanyarvadászatra a modell. A fékhatás természetesen nem olyan, mint egy kéttárcsásnál, de egyáltalán nem tűnt kevésnek, s mivel finoman működő blokkolásgátlót is kérhetünk (150 000 Ft), e téren nem érheti kritika a Hondát.

Extrákkal lehet igazán személyre szabni

Az NC700X-re ülve azt hinné az ember, hogy legalább 18-20 literes üzemanyagtartálya van, legalábbis erre következtethetünk a roppant széles tankból. Az új Honda azonban az ülés alatt cipeli a benzint, így akkora üreg szabadult fel, hogy egy bukósisak vagy egy hátizsák is könnyedén elfér benne. Akinek kevés lenne ez a kapacitás, az a gyári extralistáról 45 literes hátsó dobozt is kérhet, sőt még oldaldobozok is választhatók. Az NC700X-hez a márka jó szokásához hűen még számos kiegészítőt kérhetünk, így magasított plexi, LED-es kiegészítő fényszóró, riasztó és középsztender is kapható. Az igazi csemege azonban a duplakuplungos váltó (400 000 Ft, a vele együtt kötelező ABS-szel együtt), amellyel akár új célcsoportot is meghódíthat a Honda.

Kényelmes, természetes üléspozíciót vesz fel a vezető az NC700X nyergében Kényelmes, természetes üléspozíciót vesz fel a vezető az NC700X nyergében

Tetszett
kényelmes üléspozíció
utasbarát hátsó ülés
ár/érték arány

Nem tetszett
alacsony fordulatszámhatár
olcsónak tűnő részletek

Összegzés
Kevés motor van a piacon, amely kétmillió forintért ilyen sokat ad. Kidolgozási minősége és fékrendszere elmarad a drágább Hondákétól, de olyan hiányossága nincs, ami komoly ellenérv lenne.

Honda NC700X
Lökettérfogat: 670 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 35 kW (48 LE) 6250/min
Max. nyomaték: 60 Nm 4750/min
Hossz./szél./mag.: 2210/830/1285 mm
Tengelytáv: 1540 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtank: 14,1 l
Fék elöl/hátul: 320/240 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/160/60 R17
Menetkész tömeg: 214 kg
Tesztfogyasztás: 3,8 l/100 km
A modell alapára: 1 760 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!