A Mazda6-osból búcsúzik a 2,2 literes dízelmotor, a japánok az értékesítési volumen ismeretében nem homologizálják az Euro 6D-Full norma szerint a modellt – ezzel együtt búcsúzik az összkerékhajtás is, hiszen az Európában csak ezzel a motorral volt elérhető. A CX-5-nél is már csak a raktárkészletből választható a Skyactiv-D, de utóbbi csak ideiglenes búcsú, tavasszal érkezik a 2021-es változat továbbfejlesztett fejegységgel, akkor tér majd vissza a szabadidő-autó választékába a 2,2 literes turbódízel. Az 1,8 literes Skyactiv-D változatlanul kapható.
A japánok jövőbeli terveit se befolyásolja az EU károsanyag-kibocsájtási előírásainak szigorítása, azaz elkészítik a soros hathengeres, 3,3 liter lökettérfogatú Skyactiv-D-t a nagy méretű, hosszmotoros felépítésű személy- és szabadidő-autók számára.